2e qwerty toestenbord als midi controller

Niel

OPEN DIE GAIN & EQ !!!
hey, heb wat zitten googlen en zoeken op sf maar heel ver kom ik niet.

Voor het gebruik van een dj prg kom ik wat drukknoppen te kort, is het mogelijk om een 2e usb qwerty toetsenbord aan je computer te hangen en die los toe te wijzen als midi controller ?

Lijkt mij niet onmogelijk dat er een prg moet zijn die in staat is een qwerty kboard te selecteren en om te vormen naar een midi device ofziets zodat die beschikbaar wordt in je midi prg's (dus ook cuabse/reason/ableton etc).
Helemaal handig zijn dan die keypad usb bakjes van 8 euro nieuw.

Wie weet er meer van ? :halleluja

Wil er uiteindelijk zoiets van maken:
308330486_0437353b1b_m.jpg

308330387_22e5f840c6_m.jpg

bron: http://forum.ableton.com/viewtopic.php?t=53326

- omdat het dat is wat hij heeft?
- omdat azerty en qwertz moeilijk verkrijgbaar is?

Lolbroek. Ik bedoel waarom van een qwerty een midicontroller maken als je ook gewoon een kant en klare midicontroller kunt gebruiken..

Ik denk dat je externe keyboard/num keypad gewoon 'dubbelt'. Dus extra buttons krijg je niet.

Waarom gebruik je geen extra cheapo midi keyboardje waarbij je bv je keys koppelt aan functies en ze gebruikt als buttons?

lijkt mij dat de computer hetzelfde zal reageren op het tweede toetsenbord als op het eerste.. Ook al zou je een programma vinden om een van de twee te selecteren en om te zetten naar midi, denk ik dat je host en andere programma's alsnog naar alle twee zullen gaan luisteren..

lijkt mij dat de computer hetzelfde zal reageren op het tweede toetsenbord als op het eerste.. Ook al zou je een programma vinden om een van de twee te selecteren en om te zetten naar midi, denk ik dat je host en andere programma's alsnog naar alle twee zullen gaan luisteren..

Dat was vroeger wel zo maar tegenwoordig kun je verschillende toetsenborden volgens mij wel degelijk verschillende dingen laten doen. Zie bijvoorbeeld wat TeamPlayer doet: http://www.dicolab.com/ .

Lolbroek. Ik bedoel waarom van een qwerty een midicontroller maken als je ook gewoon een kant en klare midicontroller kunt gebruiken..

qwerty is makkelijk te googlen voor anderen die naar zoiets zoeken. En idd zijn de meeste qwerty.

Waarom ? Extra geld uitgeven terwijl ik hier gewoon usb keyboards heb slingeren vind ik onzinnig, het zijn krappe tijden. Daarnaast makkelijk te vervangen als er iets stuk gaat en goedkoop. Daarnaast vind ik het cool om ghetto oplossingen uit te proberen :D En dan heel groot AKAI APC 45 erop spuiten ofzo hehe.

Anyway, ik heb wat gevonden voor MAC, http://www.orderedbytes.com/
En linux: http://lsmi-all.sourceforge.net/

maar ik gebruik windows xp ... het gaat iig om HID naar midi device conversie.
Daar ga ik even op doorzoeken.

home1-businessmeeting2.png

"ok, wie doet de cutoff freq en wie de amp decay ? Dan doe ik de wavetable positie"

Laatst gewijzigd:
Waarom per se een qwerty?
ik denk dat ie onderscheid maakt tussen een zwart met witte toetsen keyboard en een pc toetsenbord...
maar idd, qwerty is idd wel HET toetsenbord, die andere modellen moeten opfappen nutuulk :D

jeuz, niel was me net voor...

ik gleuf dat toetsenborden maximaal 8 toetsen tegelijkertijd ingedrukt kunnen hebben en het werkt middels een matrix...
tenminste, zo was dat bij computers uit vervlogen tijden iig wel... nog...

het moet ook wel kunnen dat 2e keyboard maar dan wel via een andere poort die niet standaard zeg maar een toetsenbord zo ff 1 2 3 kan lezen, er moet dan ff nog een vertaalslagje bij komen met idd custom zachtewaren... maar het fijne weet ik er dan ook weer niet van... dus waarschijnlijk zal misschien USB niet gaan werken aangezien het keyboard 'smart' is en roept dat ie een keyboard is en dus krijg je idd misschien weer een dubbel...

Ik had ooit hetzelfde idee van een toetsenbord als controller, maar nooit wat mee gedaan. Destijds wilde ik onderzoeken of het volgende kon:

- unieke key combo's defineren in je beoogde programma (bijv; shift+alt+ctrl+1, of caps+1)
- relay triggeren bij elke keypress (dus dan moet je ergens signaal aftappen)
- de relay triggert de combo key (shift, caps etc)
-> op die manier probeer je dus bij elke key die je indrukt automatisch de combokey ook te triggeren.

Vaag verhaal haha, maar misschien is het wat

Back