Privébericht: Externe ADSR !!!
Beste Audiocollage , mijn OB Matrix 1000 heeft de externe enveloppe schakeling wel
maar mijn A-Virus-b helaas weer net niet terwijl deze juist wel heel goed
reageerd op mijn Roland GR-Synth via de Midi out .
Ik zoek daarom een Multi Timbrale Synth ( de GR stuurt 6 midi-channels via midi out )
waarvan 1 ADSR helemaal extern geschakelt kan worden zodat je
die enveloppe dan met een midi-footcontroller kan bedienen / triggeren voor Pitch Glides en VCF bewegingen .
Mvg Rudolf
Rudolf gelieve geen privébericht te sturen indien niet nodig.
Verder ... gelieve ook de vragen te beantwoorden : 'Bedoel je niet eerder polyfoon i.p.v. M-Timbraal ?'
Een gitaar is toch ook niet M-Timbraal (wel polyfoon => 6 snaren o.i.d.) ?
'De GR stuurt 6 midi-channels via midi out' dus m.a.w. wordt er per snaar een midikanaal gebruikt ?
Zo ja, dan heb je 6 externe ADSR's nodig, aangezien die elks op een eigen midikanaal moeten getriggerd worden.
Kun je de GR niet instellen zodat die over één midikanaal werkt ?
Werk je rechtstreeks naar de externe synth of met een computer ertussen ?
Ik heb nog meer vragen omdat je doelstelling zeer onduidelijk is en uit je uitleg niet op te maken valt of je wel weet wat er dient te gebeuren.
Het zou behulpzaam zijn als je, zoals ook reeds vermeld, de GR midi-data eens opneemt (met de tool waar ik reeds over sprak) en daarvan een printout toont hier.
Ik wil helpen, maar bedenk dat ik die toestellen niet in bezit heb en de manuals ook niet direct zomaar ga liggen uitpluizen.