Wanneer is de batterij vervangen

FrankB

Stamgast
Mijn eerste post op dit forum had natuurlijk in het voorstel topic moeten staan, maar dat voorstellen gaat nog wel gebeuren.

Sinds kort ben ik wat oude synthmodules aan het verzamelen. Meestal is niet bekend wanneer de interne batterij voor het laatst is vervangen. Uit voorzorg vervang ik dan ook van alle tweede hands aangeschafte apparatuur de batterij.

Omdat ik geen zin heb om te onthouden wanneer ik van iets de batterij heb vervangen heb ik een stickertje gemaakt waarop ik kan aangeven wanneer de batterij voor het laatst is vervangen. Sommigen van jullie zullen de layout een beetje herkennen van de oude APK sticker. Je schrijft in het midden van de sticker het jaartal en markeerd in de omringende cijfers het getal van de maand waarin je de batterij hebt vervangen.

Een eventueel volgende eigenaar van de module weet dan ook precies wanneer de batterij voor het laatst is vervangen.

Ik heb een bijlage bijgevoegd met daarin een word document. Ik heb het word document geprint op een stickervel (van Master). Afhankelijk van het gebruikte stickervel even een beetje bijknippen.

Leek me wel zinnig om met jullie te delen!

Attachments

• BatteryReplacedOnSticker.doc
    101 KB · Bekeken: 190
Net op tijd.
Ik heb net een aanatl batterijen vervangen.
Snel ff een stikkertje op plakken. :okdan:

Het zijn toch wel stikkertjes die een aantal jaar blijven plakken, bij sommige synth's vallen de serienummers er spontaan af.

Back