Ervaring met geluidscabine zoals Esmono of Meyer Noise??

OK computer

Ingeburgerd
Hi Synthforum,

ik zit met het welbekende probleem dat mijn buren niet willen meegenieten van mijn muziek. Zit er sterk aan te denken om een geluidscabine aan te schaffen. Mijn enige zorg is dat het eventueel niet genoeg dempt. Ik woon namelijk in een vrij oud huis (1920 rivierenbuurt Amsterdam) met houten vloeren. Het idee is om het op de 5e verdieping te doen waar mijn opslag is, maar volgens mij zit daar dan ook niet echt een dempende vloer in zoals in mijn appartement op de 1e etage.

Heeft iemand hier ervaring mee of kennis dat eventueel mij de juiste richting in kan duwen?

Op welke verdieping zitten de klagende buren? Zijn het allemaal Hollanders? Ook op de andere verdiepingen? Mijn ervaring is dat bewoners van niet nederlandse afkomst minder snel over de zeik gaan. Misschien dat de buren op de 4e flex zijn. Cabine neerzetten wordt wel interessant qua frisse lucht en warmte. Niet ideaal om lang in te zitten. Ik heb een zelfbouw booth hier die misschien 20-30dB dempt met een slechte deur, maar de bassen zijn natuurlijk het moeilijkst om tegen te houden, en daar flippen Henk en Ingrid natuurlijk het meest op.

je zou ook iemand als Hans Koomans kunnen checken.

De fabrikant van die cabines geeft toch wel aan hoeveel db er gedempt wordt (en dan vooral in het laag)? Je moet zorgen dat je de cabine geen contact maakt met de muren en zo weinig mogelijk met je vloer. Ik zou ook checken of je vloer wel stevig genoeg is voor een cabine, want ik geloof dat ze al snel zo'n 1000kg wegen.

goeie! heb het meteen aan de beheerder van het pand gevraagd. 1000kg is wel erg veel inderdaad. ze dempen allen ongeveer 35db, maar ik weet eerlijk gezegd niet wat dat precies inhoudt in de praktijk

ik heb zo,n ding gehad maar laag ging eigenlijk gewoon doorheen ,en dat is waar je buren last van hebben

Ik weet dat ze bij mutrox zeer goede cabines maken die geloof ik wel dempen tot 50 dB, dus zeker de moeite om even te checken: www.mutrox.nl

Met een muurdikte van 56mm ben ik er van overtuigd dat hun prestaties <75hz niet denderend zullen zijn (en dat is nu net het storende laag)

Op de site van Mutrox staan een paar cijfers vermeld, en 32,2 dB isolatie op 63Hz vind ik bepaald niet slecht, als deze cijfers correct zijn.
Ik heb het volledige rapport een keer aangevraagd, maar ik heb hierop geen respons gekregen van Mutrox, dus of deze cijfers inderdaad kloppen weet ik niet.

Overigens zijn er ook andere goede aanbieders van geluidscabines, zoals Desone en Studiobricks.

Laatst gewijzigd:
Back