Ray's 8 Channel Expandable Analog Sequencer.

Soundforger

Ingeburgerd
Ik ben op Music From Outer Space aan het kijken naar Ray's 8 Channel Expandable Analog Sequencer.

Ik kom er niet helemaal uit. Wat is er expandable? Betekent 2 bordjes ook 2 x 8 = 16 steps etc, of heb je 2x 8 CV's? :eureka:

Wil eigenlijk een 64-step sequencer bouwen. 8~

Waarom 64? Ik ben nu eenmaal gek op lange herhalende patronen.... :dj:

Ik heb nog nooit een sequencer gebouwd maar wat ik van Falafelbiels begreep is dat je het aantal stappen kan uitbreiden door middel van meerdere 8-stappen pcb's te gebruiken.... In de builddocs zal ongetwijfeld staan hoe je de pcb's onderling moet verbinden :)

Des te meer stappen, des te meer in-/uitgangen/switches/potmeters/knoppen en dat maakt het des te prijziger...
maar ook een heel stuk uitgebreider :D

Ik kom er niet helemaal uit. Wat is er expandable? Betekent 2 bordjes ook 2 x 8 = 16 steps etc, of heb je 2x 8 CV's? :eureka:

Zoals ik het lees krijg je per expander bordje 8 stappen erbij. Dus twee bordjes is 16 stappen, drie bordjes is 24 stappen etc. Voordeel is dat je voor expander bordjes niet alle componenten hoeft te plaatsen zoals dat voor het master bordje wel het geval is.

Ik heb net even de demo filmpjes gekeken en zag dat er een expandable board bij gemaakt kan worden die op de digitale bus aan gesloten kan zodat deze synchroon loopt. Zo kun je bv een filter of amp mee aansturen. Ook kun je er meerdere van die expanable boards bijzetten waardoor je meer cv outs hebt.

Leuk project maar zag niet dat er ook een euro rack versie van is.

Back