CR-78 weer stuk :(

Nisei

Ouwe rot
Mijn CR-78 heeft het na een reparatie lange tijd vlekkeloos gedaan maar vertoont sinds afgelopen week helaas weer kuren.
Het probleem zit hem alleen in het programmeergedeelte: alle 4 sporen staan vol met closed hi hat en als ik de erase knop ingedrukt hou wordt het wel even stil maar zodra ik hem los laat dan zijn ze er weer. Ik heb de geheugenchips er al uitgehad maar dat maakt niks uit. Op de 1 of andere manier wordt de hi hat dus constant ergens door getriggered. Iemand een tip?

En als ik nou roep: REPARATEUR GEZOCHT! Reageert er dan wel iemand?
Heiko heeft hem vorige keer vakkundig gerepareerd maar die is er helaas mee gestopt. Niemand anders die verstand van deze klassieker heeft???

Beide bedankt voor de tips maar gelukkig heeft een (redelijk dichtbij wonend) forumlid zich ook gemeld.

het zijn die verdomde ram chips
heb ook zo'n terugkomend probleem gehad met mijn ex606

Nee die heb ik er al uit gehad en ook zonder die dingen erin blijft de hi hat klinken.

het zijn die verdomde ram chips
heb ook zo'n terugkomend probleem gehad met mijn ex606
Je had wel gelijk. Ik dacht dat als ik ze er uit zou halen ik niks meer zou horen maar dat blijkt dus niet het geval te zijn. Gisteren 5101 ICs van etaion gekregen en alles werkt weer zoals het hoort. Ik heb meteen maar even 12 van die dingen besteld dus mocht iemand in de toekomst problemen hebben dan laat je het maar even weten.

Back