emu 1820 pci kaart

Status
Please reply by conversation.

nomore

Lintage Vid
Helaas de pci kaart van mijn 1820m het bekende probleem dat de kabel niet meer goed aansluit op de ethernet poort. In eerste instantie kon ik hem nog 'vastzetten' maar ik heb steeds vaker last van audio-uitval.

Dus, ik probeer het hier maar even, misschien heeft iemand een 1820(m) met kapotte dock ofzo? Ik zoek dus alleen de pci-kaart.

Misschien geen echte tip maar de hoofdkaart van de 1212m is exact dezelfde PCI-kaart. Enige verschil is waar de 1212m een tweede kaart heeft voor analoge I/O, heeft de 1820m de dock. Dat vergroot de opties misschien wat.

Ik heb zelf een 1212m (en gebruik dus geen dock) en wil eventueel wel overwegen om die kaarten om te ruilen. Dat zou qua werking niks uit moeten maken, maar mijn RJ45 socket is dus nog nooit gebruikt.

Super bedankt voor de tip en het aanbod Etaoin. RednoiZ had heeel toevallig net de juiste 1212m tekoop (voor het nageslacht, je moet v1 hebben MET de firewire port, de v2 is voor de nieuwere docks).

Alleen van de gedachte dat ik voor 1 gare ethernet port en hele nieuwe geluidskaart zou moeten kopen werd ik vrij misselijk van. Bovendien zou ik nu geen nieuwe geluidkaart meer kopen maar een A&H Zed r ofzo, maar het geld ontbreekt me voorlopig daarvoor.

Wat toch maar weer blijkt is dat fabrikanten op bepaalde onderdelen besparen om iets goedkoop te houden. Ik blijk namelijk niet de enige geweest te zijn met dit probleem. Anyway. opgelost :)

Status
Please reply by conversation.
Back