Roland XV-5080 Connaisseur gezocht.

jordan

Nieuwkomer
Hi,

ben op zoek naar iemand die mij wil helpen,uiteraard tegen betaling!!!
Ik heb een Roland XV-5080 MODULE ;helaas ben ontzettend onhandig (ben meer musicus dan technicus 8) .

Ik woon in Hoofddorp.

groetjes

Jordan

mijn e-mail adres: jordanezul@yahoo.com

Misschien moet je ook even vermelden wat er aan de hand is. Start ie niet op, komt er geen geluid uit enz...

Misschien moet je ook even vermelden wat er aan de hand is. Start ie niet op, komt er geen geluid uit enz...
Hoi,

nee er is alles OK;maar ik ben ontzettend onhandig ....grrrr.
Ik wil graag een aantal PLATES maken met bepaalde XV-5080 geluiden die ik kan verder gebruiken met mijn Cubase.
En dat lukt mij voor geen meter....en daarom zoek ik iemand die zo vriendelijk is en tegen betaling mij wil helpen.

dank je wel voor jou tijd en antwoord

groetjes

Jordan

Hoi,

nee er is alles OK;maar ik ben ontzettend onhandig ....grrrr.
Ik wil graag een aantal PLATES maken met bepaalde XV-5080 geluiden die ik kan verder gebruiken met mijn Cubase.
En dat lukt mij voor geen meter....en daarom zoek ik iemand die zo vriendelijk is en tegen betaling mij wil helpen.

dank je wel voor jou tijd en antwoord

groetjes

Jordan

Wat bedoel je met 'PLATES'?

Bedoel je patches? Wat heb je juist nodig?

Peter.

PS :
Als je niet graag manuals leest, kan ik je de XV-5080 video aanbevelen : http://www.benl.ebay.be/itm/Roland-...230?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item3a5cfc42de
Hier wordt alles haarfijn in uitgelegd! ;)

Ik heb mij XV 5080 nog altijd aan cubase (6) hangen en dat bevalt prima.

Bedoel je met een "PLATES" een perform waar bij je aan de 16 midi geluiden alvast een geluid toekend?
Dat kan, maar je hebt maar 3 MFX "multi effects" ter beschikking en 2 send effecten.
Dat is altijd nog genoeg om 3 midi kanalen van een eigen MFX te voorzien, de andere geluiden moeten of over een van die 3 MFX en of het zonder doen.

Per midi kanaal kan ik de geluiden selecteren van uit Cubase (doormiddel van een cubase parse file)

Maar vertel wat je precies wil.

Ik heb mij XV 5080 nog altijd aan cubase (6) hangen en dat bevalt prima.

Bedoel je met een "PLATES" een perform waar bij je aan de 16 midi geluiden alvast een geluid toekend?
Dat kan, maar je hebt maar 3 MFX "multi effects" ter beschikking en 2 send effecten.
Dat is altijd nog genoeg om 3 midi kanalen van een eigen MFX te voorzien, de andere geluiden moeten of over een van die 3 MFX en of het zonder doen.

Per midi kanaal kan ik de geluiden selecteren van uit Cubase (doormiddel van een cubase parse file)

Maar vertel wat je precies wil.
Hoe kan ik b.v.saven mijn performance setting in X-V-5080?
Hoe kan ik een Template maken bv in Cubase (ik heb de Cubase IV) met de geluiden die ik altijd wil werken?

Dank je wel voor je antwoord en de tijd !

Gr.Jordan

P.S.
Inderdaad ,heb ik een fout gemaakt het is TEMPLATE en niet PLATE......sorry !!

De simpelste manier is te vertrekken vanaf een preset Performance in de XV-5080 (de user Performances zijn layers en gebruiken hetzelfde midi kanaal voor meerdere patches), bvb. PR-A Seq: Template. Hier staan al 16 verschillende patches (of parts) op 16 verschillende midi kanalen ingesteld, Part 1 = midi kanaal 1, Part 2 = midi kanaal 2, etc... (midi kanaal 10 = altijd drums bij Roland).

Onderaan het lcd scherm, druk je op 'Part' en kun je de patches zelf kiezen. Bvb. Part 1 staat default op 'PNO : 128VoicePno'. Wil je een andere patch op Part 1 (midikanaal 1), druk je op het pijltje naar onder en kies je een andere Group (PR-A = Peset A,...) en daaronder kies je het patch nummer (de naam verschijnt er onder).

Als al je klanken toegewezen zijn, kun je de performance een naam geven : onderaan het lcd op 'Common' drukken -> 'Performance Name' aanpassen.

Om alles te saven : 2x op 'System/Utility' drukken en 'Write' kiezen (knop F1). Daarna een plaats kiezen waar je deze wilt bewaren. Dit is altijd een User plaats (bvb. 'User: 01 Voltage Ctrl'), maak dus eerst een backup als je deze nog nodig hebt!

Cubase : simpel, 16 midi tracks aanmaken (bestaat al in een template van Cubase zelf), je midi-interface kiezen en je midi kanaal instellen voor al deze tracks. Je kunt er dan ook een naam aan geven die overeenkomt met de naam voor die Part in de XV-5080.

Hopelijk ben je zo al iets beter op weg!

Peter.

Als je uit gaat van "perform, bank A, 1 (PR-A:01:Seq:Template)
je kunt van uit cubase de program changes sturen op de kanalen sturen en dan veranderen de geluiden.
je kunt het ook doen de parts om de SV5080 te wijzigen.
Of je kan het doen met met dor een script file in te laden in de Midi device manager. Je kunt dan de geluiden van uit midi setings van je track wijzigen. zie de link onderaan

De MFX (multi effect)die de tempate gebruikt zijn
MFX A hoort bij patch van midi kanaal 1
MFX B hoort bij patch van midi kanaal 10=drums
MFX C hoort bij patch van midi kanaal 3
Als je de geluiden op deze kanalen verandert dan verandere ook de MFX

Als je de geluiden op deze kanalen verandert dan veranderen ook de MFX
Via de gebruikelijke weg kan je de wijzigingen saven naar een user bank (zoek eerst een goed plaatsje om je werk te saven bv nr 64)

Speel hier een mee!
Als je verder niet aan de effecten zit, zal dit goed gaan.

hier vind je hoe je cubase zover krijgt dat je de geluiden direct in cubase kan selecteren

xv5080.htm

Beste PETER,

Ik ben zeer aangenaam verrast door een overvloed aan informaties;dat heb ik echt niet verwacht!
hartelijk dank voor je tijd en gedoeld -:) !
Deze dagen ga ik alles rustig uitzoeken.
Ciao,

Jordan
de Panfluitist tussen alle synthesizers wizzards -:)))

Beste Felshout

Hartelijk dank voor jouw adviezen en tips. Ze vormen voor mij een waardevolle begin!!
Dit lijkt mij heel interessant :
"een script file in te laden in de Midi device manager. Je kunt dan de geluiden van uit midi setings van je track wijzigen. "
Ik ga deze dagen experimenteren .
Dank je wel voor je tijd en geduld! (I-m only a Panflute player -:)

groetjes

Jordan

Beste Nakken7,

dank je wel voor de goede intentie !Ik heb all die series op Youtube van dit Tutorial;
helaas is niets voor mij.
Het is een algemeen uitleg ;het gaat niet diep genoeg in details .

vast bedankt voor de goede intentie -:)

Groetjes

Jordan

Beste PSCHELFH,

Dank je wel voor de tip;gisteren heb ik de DVD video in USA besteld .
Het duurt zeker 2 weken totdat het pakketje in Nederland arriveert.

m.vr.gr.

Jordan

Beste PSCHELFH,

Dank je wel voor de tip;gisteren heb ik de DVD video in USA besteld .
Het duurt zeker 2 weken totdat het pakketje in Nederland arriveert.

m.vr.gr.

Jordan

Ik heb de mijne in de UK besteld (zie mijn link), die was er op 3 dagen.

Ik heb vroeger ook video's uit de US besteld, maar dat doe ik niet meer, ik moest soms meer verzendkosten, BTW en douanekosten bijbetalen dan de waarde van de DVD zelf! :(

Peter.

Back