monitor kabels

cream

Ouwe rot
Ik hoor een zachte 50hz toon door mijn monitors.
Als ik alle ingangen ontkoppel van mijn Mackie big knob hoor ik dit nog steeds.
Als ik de XLR kabels uit mn monitors haal is de toon weg. Lijkt me dus aan de kabels of aan de big knob te liggen. Door mijn koptelefoon hoor ik geen brom dus de kans is groot dat het door mijn XLR kabels komt die aan mijn monitors hangen.

En nu de vraag:
Ik heb deze kabels eraan hangen van mijn mackie naar actieve dynaudio bm5a monitors.
http://www.allekabels.nl/XLR-Kabels/8/1042907/XLR---Tulp-Kabel.html

Waarschijnlijk iets te zuunig geweest..:o:
Ik heb net gehoord dat je andere kabels nodig hebt voor actieve monitors. Is dit zo en welke kabels raden jullie me aan?

Ik heb ook al mn big knob en monitors direct op een andere wcd aangesloten maar dit mocht ook niet baten.
Wat kan ik nog meer proberen?

Probeer eens alles uit 1 (geaard) stopkontakt te halen.

Net een verlengdoos aangesloten op een wcd met aarde in de badkamer. big knob en monitors erop gezet en nog steeds brom

En wat gebeurt er als je iets op je monitors aansluit zonder de Mackie er tussen?

PS: wat doet deze topic eigenlijk in het MIDI subforum?

Ik heb de ruis even opgenomen.

1 is monitoren rechtstreeks aangesloten op de uitgangen van een delta1010
2 is aangesloten op mn mackie big knob ( zonder inkomende audio op de ingangen)

Attachments

• noise computer.mp3
    241,5 KB · Bekeken: 136
  • noise mackie.mp3
    226,4 KB · Bekeken: 155
Heb je ook een losse synth module oid die je op je monitors kan aansluiten? Mijn PC was bij mij de boosdoener. Als je even een andere audiobron op je monitors aansluit omzijl je die even. En dan ook echt je computer uit zetten, ook al is hij niet aangesloten.

Ik heb hem onder kabels gezet in het midi & de studio gedeelte. Het is geen midi maar je moet toch wat he?
Kabels is geen subforum. Dit soort topics staan meestal onder Midi & de Studio -> Overig Studio
Dat is niet om te zeiken hoor, maar dan heb je kans dat meer mensen het lezen. :)

Wow het is wel een heftige storing als je niks geboost hebt hieraan

Ik heb het ook wel maar dan moet ik echt mijn oor in de buurt van de monitors hebben om het te horen.

Ik heb hem onder kabels gezet in het midi & de studio gedeelte. Het is geen midi maar je moet toch wat he?

Monitoring & Versterking vind ik dan toch net iets logischer.

Maar weer ontopic:
Kun je op de Bigknob en de monitors niet XLR -> XLR aansluiten? Of anders iig balanced jack?
Gebalanceerd -> gebalanceerd is natuurlijk beter dan gebalanceerd -> ongebalanceerd of ongebalanceerd -> gebalanceerd (laatste heeft al helemaal geen nut).

Wow het is wel een heftige storing als je niks geboost hebt hieraan

Ik heb het ook wel maar dan moet ik echt mijn oor in de buurt van de monitors hebben om het te horen.

Heb het signaal inderdaad wat opgekrikt. Ik hoor het ook alleen als ik er dichtbij sta.

Ik gebruik mijn monitors om te reampen bij gebrek aan een versterker. Ik wil dus een schoon signaal hebben. (zo goed als het kan)
Ik ga zo eens proberen met andere kabels. Bedankt voor de reacties tot dusver!

Okee ik heb de brom weg!

Kabels waren het inderdaad niet.
Achter op de Dynaudio's zit een schakelaartje waar je je level kan kiezen.
Deze stond op +4. Ik heb hem nu gezet op -10.

Ik begrijp niet helemaal wat dit doet. Als ik het volume nu flink omhoog schroef blijft de brom weg. Ik had verwacht dat de brom weer terug zou komen als ik het volume omhoog deed.
Ben blij dat het opgelost is maar wat zou er met mn monitors kunnen zijn?

Okee ik heb de brom weg!

Achter op de Dynaudio's zit een schakelaartje waar je je level kan kiezen.
Deze stond op +4. Ik heb hem nu gezet op -10.

Ben blij dat het opgelost is maar wat zou er met mn monitors kunnen zijn?

Dat ligt niet aan je monitors maar aan het insturingssignaal van het voorliggende apparaat.
Dus als je Big Knob +4dB uit kan sturen, dan zet je je monitors op +4. Kan je Big Knob dat niet, dan zet je hem op -10. De betere/uitgebreidere studio-apparatuur kan met +4dB signalen werken. Maar dat staat er normaal wel altijd bij in de manual/specs.

Back