Yamaha DX-1

Is 4150€ niet wat heel veel? Koop je 20 DX7's voor. :) Het blijft wel een prachtbeest zo'n DX1. Mag hier wel staan hoor. :) Op youtube staat een demootje met een vioolpatch, niet normaal.

Er zijn goede redenen waarom hij meer kost hoor, maar je zit daar toch wel al op een behoorlijk stijl stuk van de "prijs/kwaliteit" meerwaarde.

Hebben we met de oldtimers ook wel eens. Erg leuk dat model hoger, maar je kan letterlijk de straat vol parkeren met ons modelletje lager voor de prijs van dat model, en dat stemt toch ook wel even tot nadenken.

Dat gezegd zijnde: leuk dat die topmodellen er zijn en dat mensen ze in ere houden, dat geeft charme aan de synthhobby, de oldtimerhobby en eigenlijk elke verzamelhobby. Alles moet elementen met mythische proporties hebben om boeiend te zijn. ;) :)

Vergelijk een Waldorf Wave met een MicroWave I - die verschillen nauwelijks onder de motorkap. En toch kost hij een veelvoud.

Heel lang zelfs..
Ja dat weet ik Ralph, moet ergens midden jaren 90 zijn geweest toen ik daar was en heb er zelfs nog even mee mogen spelen :P, prijs was toen dacht ik 10.000 guldens.

@zoidsity: ik kan hier geen youtube bekijken, dus ik weet niet of het die is. Het is ook al een hele tijd geleden dat ik hem gehoord heb, dus misschien is mijn herinnering veel beter dan de eigenlijke klank. :) Bij gelegenheid zal ik het een checken.

Deze?

http://www.youtube.com/watch?v=KCZ__Cysxes

:erm: ECHT onder de indruk ben ik eigenlijk niet,,..

Ik vind het nog steeds een zeer aanvaardbaar geluid, maar ik ben ermee akkoord dat je (enkel) daarvoor tegenwoordig echt geen 4000€ meer hoeft neer te leggen. :) De techniek heeft de bak wat ingehaald wat realisme betreft.

Dat buiten beschouwing gelaten, zal je er vast heel mooie patches mee kunnen maken.

Heeft ooit één bij Peter Verspuy in R'dam gestaan, machtig ding :halleluja

Ja, voor de originele prijs. 19,995 Hfl. En dat zelfs nog in 2002 -- Gulden, bedoel ik! :)

De DX1 op eBay is inmiddels verkocht.

Stephen

Back