Siel Opera 6

Status
Please reply by conversation.

Synthmule

Stamgast
Ik heb er weer eentje...Ik zoek een Siel Opera 6....een van jullie gearheadz moet er wel een hebben staan!:okdan:
Laat het even weten..de prijs, daar komen we vast wel uit!

Ik weet t...Ik wil die Opera 6 al een tijd...moeilijk te vinden maar toch effe proberen...je hebt volgens mij nog een paar types van dat ding, VCO en DCO versies...

Ik weet t...Ik wil die Opera 6 al een tijd...moeilijk te vinden maar toch effe proberen...je hebt volgens mij nog een paar types van dat ding, VCO en DCO versies...

Je kunt er niet van uit gaan dat als er op een Siel Opera 6 VCO staat dat er ook daadwerkelijk VCO's inzitten. Idem voor de DCO's. Ik heb zelf een VCO versie maar volgens mij hebben de meeste Opera 6en VCO's al staat er DCO op. Siel was niet erg consequent bij montage.

Je moet je goed realiseren dat de Opera 6 fantastisch klinkt maar erg slecht gemaakt is. De batterij is van origine op het moederboard gemonteerd maar gaat erg snel lekken met alle gevolgen van dien. Zorg er voor dat je er een koopt waar de batterij op tijd is vervangen en nog beter, dat ie op het chassis van de synth zit.

Ik had een erg goed model maar na een aantal jaren in opslag had ie er geen zin meer in. Ik heb hem uiteindelijk helemaal laten opknappen en nu doet ie het weer 100%. Erg gave sounds. Klinkt erg vintage/analoog en warm.

Ik heb het forumlid die er een te koop heeft al een mail gestuurd met wat vragen over de Opera 6, de battery issues, daar heb ik veel overgelezen...ik hoop dat ik snel antwoord krijg over de Siel...als de battery nog niet vervangen is moet ik dat maar gelijk doen voordat ik begin met programmeren!
Aan de binnekant kan je toch wel zien of het VCO's of DCO's zijn?

Je kunt er niet van uit gaan dat als er op een Siel Opera 6 VCO staat dat er ook daadwerkelijk VCO's inzitten. Idem voor de DCO's. Ik heb zelf een VCO versie maar volgens mij hebben de meeste Opera 6en VCO's al staat er DCO op. Siel was niet erg consequent bij montage.

Dat verhaal van die DCO versies die van binnen gewoon VCO's waren en vice versa, heb ik idd ook ergens gelezen. Dacht dat het in een synth encyclopedie was. De Opera kreeg trouwens een belachelijk laag cijfer daarin.. helemaal onterecht. Wel te gek dat je een VCO hebt trouwens die schijnen superzeldzaam te zijn :mega:

Dat verhaal van die DCO versies die van binnen gewoon VCO's waren en vice versa, heb ik idd ook ergens gelezen. Dacht dat het in een synth encyclopedie was. De Opera kreeg trouwens een belachelijk laag cijfer daarin.. helemaal onterecht. Wel te gek dat je een VCO hebt trouwens die schijnen superzeldzaam te zijn :mega:

Ik heb het niet gelezen maar mijn reparateur had het mij verteld aangezien hij er al diverse had gerepareerd. Het blijkt dus echt zo te zijn. Persoonlijk denk ik dat er weinig tot geen verschil zal zijn met VCO's/DCO's. Synths uit die tijd heb ik liever met DCO's....zijn veel stabieler. :D

Om even een misverstand uit de wereld te helpen....DCO's zijn analoge oscillators die digitaal aangestuurd worden....wat vaak een betere stemming en tuning met zich mee brengt. VCO's moet je veel vaker stemmen (als dat al mogelijk is ;) )

Ik zou ook een Kiwi, DK 600 of een DK700 overwegen mogelijk vind je dan sneller een Siel uit die reeks

kiwi /dk600 hebben net asde opera ..mooielayout..ala polysix metoberheimstriping...

setjeknoppen en switchesdikke set o ssm chippies aan de basis

maar die dk 700 istdie nou t zelfde? iig extra masterkeys functies..3 wheelen geloofk ..inside zelfde as de dk600/opera 66666
toch
zie sander meyer weet t ...kijk ff dan;-]
:doei:

Daarvoor wil ik hem ook hebben...SSM Chips moeten erg warm klinken in deze synth.Ik vind het Curtis geluid ook wel vet, maar ik heb al een SCI Prophet 600 waar deze chips inzitten dus ben ik erg benieuwd naar "The SSM Sound".
Zijn het trouwens dezelfde SSM's die in de SCI Prophet 5 zitten?

Ik heb het niet gelezen maar mijn reparateur had het mij verteld aangezien hij er al diverse had gerepareerd.
Mark Cox toevallig?

Een Polysix bv heeft ook VCO's maar heeft zeer schaars een stembeurtje nodig zpnder autotune . Is het echt zo storend op die opera 6 van jou het ontstemmen?

Zijn het trouwens dezelfde SSM's die in de SCI Prophet 5 zitten?
In de P5 zitten 2040's die zijn veel zeldzamer en moeilijker te verkrijgen.. de 2044 (die in de Opera 6 zit) is ook gebruikt in de Korg Polysix trouwens.

Prijzen is een beetje wat de gek ervoor geeft. Heb er laatst eentje voor 499 te koop gezien maar da's meer een mooie prijs voor de verkoper. Zie bijlage

Attachments

• Mooie prijzen.jpg
    Mooie prijzen.jpg
    29,7 KB · Bekeken: 59
Mark Cox toevallig?

Een Polysix bv heeft ook VCO's maar heeft zeer schaars een stembeurtje nodig zpnder autotune . Is het echt zo storend op die opera 6 van jou het ontstemmen?

Mijn opera 6 moet ik ±2 keer stemmen per dag deel. Valt dus heel erg mee. Mijn andere analoge synths zijn over het algemeen erg stabiel....ook ± 2x per dag deel. JP6 hoef ik meestal maar 1x stemmen. De OBMx toch wel 3x maar dan blijft ie erg lang strak.

De siel gaat hem niet worden...voor een normale prijs niet te krijgen en op mn pb's wordt niet meer gereageerd...deze kan op slot!:slotje:

Status
Please reply by conversation.
Back