Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik weet t...Ik wil die Opera 6 al een tijd...moeilijk te vinden maar toch effe proberen...je hebt volgens mij nog een paar types van dat ding, VCO en DCO versies...
Je kunt er niet van uit gaan dat als er op een Siel Opera 6 VCO staat dat er ook daadwerkelijk VCO's inzitten. Idem voor de DCO's. Ik heb zelf een VCO versie maar volgens mij hebben de meeste Opera 6en VCO's al staat er DCO op. Siel was niet erg consequent bij montage.

Dat verhaal van die DCO versies die van binnen gewoon VCO's waren en vice versa, heb ik idd ook ergens gelezen. Dacht dat het in een synth encyclopedie was. De Opera kreeg trouwens een belachelijk laag cijfer daarin.. helemaal onterecht. Wel te gek dat je een VCO hebt trouwens die schijnen superzeldzaam te zijn![]()

)Ik zou ook een Kiwi, DK 600 of een DK700 overwegen mogelijk vind je dan sneller een Siel uit die reeks

maar die dk 700 istdie nou t zelfde? iig extra masterkeys functies..3 wheelen geloofk ..inside zelfde as de dk600/opera 66666
toch
zie sander meyer weet t ...kijk ff dan;-]
Mark Cox toevallig?Ik heb het niet gelezen maar mijn reparateur had het mij verteld aangezien hij er al diverse had gerepareerd.
In de P5 zitten 2040's die zijn veel zeldzamer en moeilijker te verkrijgen.. de 2044 (die in de Opera 6 zit) is ook gebruikt in de Korg Polysix trouwens.Zijn het trouwens dezelfde SSM's die in de SCI Prophet 5 zitten?
Mark Cox toevallig?
Een Polysix bv heeft ook VCO's maar heeft zeer schaars een stembeurtje nodig zpnder autotune . Is het echt zo storend op die opera 6 van jou het ontstemmen?
Mijn opera 6 moet ik ±2 keer stemmen per dag deel. Valt dus heel erg mee. Mijn andere analoge synths zijn over het algemeen erg stabiel....ook ± 2x per dag deel. JP6 hoef ik meestal maar 1x stemmen. De OBMx toch wel 3x maar dan blijft ie erg lang strak.