tutorial

jaxxon

\\\Rock Hard & Prosper///
Weet iemand van jullie een website waar ik de basisbeginselen van elektrotechniek kan vinden.
Het lijkt mij leuk om eens wat te proberen met zelfbouw/mods en circuitbenden. Alleen moet ik dan iets meer verstand hebben van eletronica ed(weerstanden condensatoren enz.). Het liefst natuurlijk in het nederlands, engels wordt vaak net iets te technisch. Het is zeker ook handig om er wat van af te weten als er een iets kapot gaat!

Waarschijnlijk zal iemand wel denken ff googlen maar als je niet weet met wat voor woorden je zo´n site kan vinden...

Alle hints en tips zijn welkom!

Bedankt:okdan:

Ben al hard aan het leren over weerstanden, diodes en condensatoren...

Wat zou een leuk en simpel project zijn om mee te beginnen?

Origineel geplaatst door jaxxon

Ik vind het vooral goed dat ze gebruik maken van standaard printbordjes. :) Die 4 channel mixer is bijvoorbeeld erg interessant.. :)

Ik loop ook al een tijdje rond met het idee eens wat te gaan knutselen. En die link is erg interessant... dank. Maar waar in Nederland kun je de onderdelen kopen waarover gesproken wordt. Of bestel je dat in Amerika?

Origineel geplaatst door P-Five
Ik loop ook al een tijdje rond met het idee eens wat te gaan knutselen. En die link is erg interessant... dank. Maar waar in Nederland kun je de onderdelen kopen waarover gesproken wordt. Of bestel je dat in Amerika?
Ik zal vanavond eens in de Conrad catalogus gaan kijken..
En dan horen jullie het wel.

p.s. Respect to Construkt... Hij kwam met die link!

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik zal vanavond eens in de Conrad catalogus gaan kijken..
En dan horen jullie het wel.

p.s. Respect to Construkt... Hij kwam met die link!

:o: [shymode] ik voel me vereerd [/shymode] :dubbel:

Ben benieuwt wat je kan krijgen bij de conrad.
Anders kun je hier misschien het meeste wel krijgen www.reichelt.de
is erg goedkoop alleen wel hoop verzend kosten.
En alles in duits maakt het ook wat lastiger zoeken naar onderdelen
(helemaal als je duits zo goed is als die van mij).

O ja en als iemand de Printjes voor die modular wil maken, zou ik graag willen helpen,
leren, mee investeren.
Dat is nmlk het enige wat mij tegen houdt om dat ding te maken
ik kan geen printjes etsen, maar wil het graag leren.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door jaxxon

Ik zal even kijken, een maatje van mij heeft een tijd terug een boekje over de NE555
chip ingescant. Das een interresant chipje waar je een oscilator van kan maken of een LFO.
Der staan leuke schema's in voor de beginner.
Koop een breadbordje (experimenteer printje waar je onderdelen zonder te solderen op kan doen) en een paar onderdelen en begin daar mee te klooien. Tis een heel erg simpel projectje en leuk om mee te beginnen en wat basis kennis mee op te doen.

Ik heb ook ergens nog een kopie van een artikel uit de elektuur liggen waar een schema van soort vocodertje
in staat. Was ook wel simpel om te maken.

Zal ze even voor je opzoeken en hier posten.

Back