Hoofdtelefoon op Line Out?

ano260124

Gedeactiveerd account
Ik zoek al een tijdje naar een goedkope/simpele "voorversterker" voor een hoofdtelefoon.

Gewoon een dingetje wat je in de Line Out van een PC of een synth (neem bijvoorbeeld de Evolver) kunt proppen en daar dan je hoofdtelefoon weer in. Misschien volume regelaartje, zou handig zijn.

Bestaat er zoiets? Zal toch wel? Iemand een tip? Via Google kom ik alleen van die dure pro dingen tegen.

Sowieso Behringer en Phonic hebben van die dingen, en kosten rond de 120 euro en hoger [nieuw].
Voordeel: +/- 4 hoofdtelefoons op aan te sluiten; aparte volume-knop & bass/treble-regelbaar per 'kanaal' .
Nadeel: Beetje teveel v/h goede, als je maar 1 hoofdtel. er op wil zetten.. [+/- 3 'kanalen' over..]

OF je neemt een goedkoop [2e hands] mixertje! ;)

Humm... is inderdaad beetje veel van het goede. Zo inpluggen werkt niet, al geprobeerd.

Zijn er niet gewoon een soort dikke verlooppluggen met een klein versterkertje erin?

ik heb even mijn koptelefoon op de line out aangesloten.. en dit klinkt hier ook gewoon goed hoor!

als het weinig moet kosten dan koop je toch een tweedehands behringer mx602a of zoiets?

of je prikt je hoofdtelefoon gewoon in de hoofdtelefoon out van je synth ?

Attachments

• mx602a_big.jpg
    mx602a_big.jpg
    42,9 KB · Bekeken: 111
Ja, ik ga een thread plaatsen omdat ik een hoofdtelefoon aansluiting heb :confused:

Nee op zich niet ;) soms zijn de meest voor de hand liggende opmerkingen een oplossing voor je probleem... tenminste dat is mijn ervaring

als ik zelf een hoofdtelefoon direct op de line out aansluit, dan kan ik het geluid van mijn synthjes gewoon horen.
als dat niet het geval is dan kom je toch in de koptelefoonversterkers terecht, deze zijn vaak meervoudig.... en weer duur. dan hou je een klein mixertje als andere optie... en hmm...

zomaar een bedenksel, zijn er niet gewoon koptelefoons (ik dacht even aan draadloze dingen) waarbij je een line out meteen op je koptelefoonunit aan kunt sluiten? zou alleen niet weten hoe je dit moet verbouwen voor je huidige koptelefoon.

succes ermee !

Hebben ze bij Conrad(.nl) niet iets? Misschien een klein bouwpaketje ofzo.

De Phonic Micro II kost ca. 69 euro. Daar zitten dan wel 4 aansluitingen op met aparte volume regelaars.

Origineel geplaatst door Roel

zomaar een bedenksel, zijn er niet gewoon koptelefoons (ik dacht even aan draadloze dingen) waarbij je een line out meteen op je koptelefoonunit aan kunt sluiten? zou alleen niet weten hoe je dit moet verbouwen voor je huidige koptelefoon.

Kijk das nou een goede opmerking ;)

Hoef namelijk niet persé mijn huidige hoofdtelefoon voor te gebruiken. Liever niet zelfs want het is om mee op pad te nemen en niet echt voor precies afluisterwerk.

Origineel geplaatst door Svart Rose
Hebben ze bij Conrad(.nl) niet iets? Misschien een klein bouwpaketje ofzo.

De Phonic Micro II kost ca. 69 euro. Daar zitten dan wel 4 aansluitingen op met aparte volume regelaars.

Conrad... tja, daar zeg je me wat... daar ga ik ook maar eens kijken. THX!

Back