Roland SH-3A

toch zijn er mensen die daar anders over denken, en hij gaat ook wel voor meer over de toonbank dacht ik.
zelf heb ik m nog nooit echt gehoord.

tis toch geen orgel,:?:?
zit wel in de sh5/ system100 range inderdaad, qua basissound en leeftijd.( natuurlijk niet te vergelijken qua uitgebreidheid van mogelijkheden en zo )
de vraagprijs zal mogelijk wat aan de hoge kant zijn, er is ook wel veel keus heden ten dagen. een 101 ( van het system100 ) is natuurlijk meer synth en niet heel veel duurder .
op zich wel een leuk ding hoor, maar ik koop even helemaal niets meer.

Ik vond het een klinken als een opgepimpt orgel..ik was er maar zeer beperkt van onder de indruk.

verwende oren ?
natuurlijk zijn de frequentiemodulatie mogelijkheden beperkt, maar toch een mooie filter en wat leuke eigenheden. mho

een simpel rekensommetje :

roland + SH van voor 2000 = te duur

SH-2 en 09 veel beter!!

Orgel statement is een beetje overdreven idd..maar de SH3a is nooit mijn favoriet geweest

De SH-5 is toch wel degelijk gebaseerd op deze synth, natuurlijk uitgebreider en met meer mogelijkheden.
En dit is zekers geen orgel, ondanks de additieve golfvormen.

Zoals het zo mooi in de SOS kunnen zeggen:

An instrument of the 'synth-in-its-own-flightcase' school of design, the SH3 shared the SH1000's ability to mix waveforms, offering sawtooth, pulse and square waves, freely mixable in any proportions at each of the 32', 16', 8' 4' and 2' footages. But unlike the SH1000, it offered user-programmable 'Chorus' (which was pulse-width modulation — or PWM — of all three waves at the 8' setting) and there was a pink/white-noise generator that you could direct to either the VCF or VCA control inputs. The SH3 sported two conventional LFOs (the PWM had its own, dedicated rate control) with a neat routing system for pitch modulation, filter modulation, and tremolo. What's more, there was a sample-and-hold section, portamento, a self-oscillating filter, a full ADSR contour generator, and two preset envelope shapes — one brassy, one percussive — for the VCF and VCA.

Als je daar geen leuke synthese mee kunt doen, tsja. Ik heb in ieder geval veel pret met mijn SH3a. En ook met m'n SH-2, en Sys100/101 overigens.

Back