[Track]Detroit/Chicago of ...whatever

oli303

Ouwe rot
'k Had overlaatst toch nog eens iets anders dan acid in elkaar gestoken. 'k Heb zelfs Cubase gebruikt ipv. stepsequencers... ;)

Het is een probeerseltje om eens iets kalmer en rustiger te maken. Ik hou ook nogal veel van die ouwe detroit & chicago sounds.
Ik heb dit gemaakt toen mijn mengtafel in reparatie was en ik met mijn ouwe 4-kanaals-mini-behringer opgescheept zat, dus is deze track op de juno-bass na puur softsynths...

Vraagje : Is dit nu detroit-techno te noemen of chicago house of .... ???

http://www.electrobel.be/muzik.php?action=detail&type=detail&data=489

M'n hoofdpagina op electrobel :
http://www.electrobel.be/muzik.php?action=list&type=name&data=DarkQ

Ik luister je chicago-detroit-stuff, ik vind hem wel lekker. Het juno basje misschien nog het minst. Maar wat je met die softsynths doet is best vet eigenlijk. Goeie beat. Hier kan je iemand bij laten rappen :) puik!

Origineel geplaatst door dextron
Het juno basje misschien nog het minst. Maar wat je met die softsynths doet is best vet eigenlijk. Goeie beat. Hier kan je iemand bij laten rappen :) puik!

Sorry, maar de juno zal blijven... Ik kick te veel op dat soort mellow bass-klanken.

Ik ook, maar de rest kwam zo vet uit de verf dat het de Juno een beetje deed verbleken, maar niettemin, toppie hoor!

Hij is lekker hoor. :)

Origineel geplaatst door dextron
Ik ook, maar de rest kwam zo vet uit de verf dat het de Juno een beetje deed verbleken, maar niettemin, toppie hoor!

Het is dan ook maar een simpel basslijntje natuurlijk...
Naar mening mag je niet overdrijven in het gebruik van synthlijnen die alle aandacht naar zich toe trekken (of zoals jullie zeggen "vet zijn"). Dan krijg je een kakkafonie van dingen die met elkaar constant concureren. Nooit overdrijven... allee, das wakkik pijns, hee...

Origineel geplaatst door oli303
(of zoals jullie zeggen "vet zijn

Wie bedoel je met jullie ? ... ah ons! :)

Laatst gewijzigd:
Re: [Track]Detroit/Chicago of ...whatever

Vraagje : Is dit nu detroit-techno te noemen of chicago house of .... ???

Je zou eens meer naar die muziek moeten luisteren voordat je deze vraag stelt.

R.

Re: Re: [Track]Detroit/Chicago of ...whatever

Re: Re: [Track]Detroit/Chicago of ...whatever

Origineel geplaatst door funxiun
Je zou eens meer naar die muziek moeten luisteren voordat je deze vraag stelt.

R.

Ik luister regelmatig naar dat soort muziek.

Re: Re: Re: [Track]Detroit/Chicago of ...whatever

Re: Re: Re: [Track]Detroit/Chicago of ...whatever

Ik luister regelmatig naar dat soort muziek.

Als je dat verschil niet kan horen dan bewijst dat het tegendeel.

R.

Re: Re: Re: Re: [Track]Detroit/Chicago of ...whatever

Re: Re: Re: Re: [Track]Detroit/Chicago of ...whatever

Origineel geplaatst door funxiun
Als je dat verschil niet kan horen dan bewijst dat het tegendeel.

R.

Niet echt. In het vroege begin was er misschien een duidelijk verschil tussen de chicago en detroit scene, maar al zeer vlug groeide dat naar elkaar toe en werd het een stuk vager.
De cliché vergelijking zou zijn (volgens mij) :
Chicago is "Frankie Knuckles" gay-ige meelige pseudo-happy disco-achtige house.
versus
Detroit is "Derreck May" mysterieuze electronische dansbare synthexperimenten (tenminste in die tijd werd het aanzien als experimenten).

Zit ik in de buurt???

Re: Re: Re: Re: Re: [Track]Detroit/Chicago of ...whatever

Zit ik in de buurt???

Ja Funx, dat zou ik ook wel willen weten.

:duivels:

Niet echt. In het vroege begin was er misschien een duidelijk verschil tussen de chicago en detroit scene, maar al zeer vlug groeide dat naar elkaar toe en werd het een stuk vager.
De cliché vergelijking zou zijn (volgens mij) :
Chicago is "Frankie Knuckles" gay-ige meelige pseudo-happy disco-achtige house.
versus
Detroit is "Derreck May" mysterieuze electronische dansbare synthexperimenten (tenminste in die tijd werd het aanzien als experimenten).

Zit ik in de buurt???

zonder chicago house geen detroit techno, dat is zeker, maar dat ze op mekaar lijken, nee....nu nog steeds niet..... detroit techno is meer de jazz onder de electronische dansmuziek, terwijl chicago house meer de disco onder de electronische dansmuziek is

Re: Re: Re: Re: Re: Re: [Track]Detroit/Chicago of ...whatever

Re: Re: Re: Re: Re: Re: [Track]Detroit/Chicago of ...whatever

Origineel geplaatst door olafmol
zonder chicago house geen detroit techno, dat is zeker, maar dat ze op mekaar lijken, nee....nu nog steeds niet..... detroit techno is meer de jazz onder de electronische dansmuziek, terwijl chicago house meer de disco onder de electronische dansmuziek is

Je hebt natuurlijk dan ook weeral jazz met disco invloeden, disco met jazz invloeden en volledige whatever-crossovers... ('k Weet het... Ik moet altijd moeilijk doen ;) )

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: [Track]Detroit/Chicago of ...whatever

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: [Track]Detroit/Chicago of ...whatever

Je hebt natuurlijk dan ook weeral jazz met disco invloeden, disco met jazz invloeden en volledige whatever-crossovers... ('k Weet het... Ik moet altijd moeilijk doen ;) )

ik ook ;) ....feit blijft dat chicago en detroit compleet verschillende steden zijn met elk een erg aparte atmosfeer, en dat hoor je ook erg goed terug in de meeste muziek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: [Track]Detroit/Chicago of ...whatever

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: [Track]Detroit/Chicago of ...whatever

Origineel geplaatst door olafmol
ik ook ;) ....feit blijft dat chicago en detroit compleet verschillende steden zijn met elk een erg aparte atmosfeer, en dat hoor je ook erg goed terug in de meeste muziek

Ben je er al geweest?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: [Track]Detroit/Chicago of ...whatever

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: [Track]Detroit/Chicago of ...whatever

Ben je er al geweest?

nee niet zelf maar van vrienden van me die er wel zijn geweest cq hebben gewoond hoor ik elke keer hetzelfde verhaal.... dus daar vetrouw ik ze maar op dan ;)

Back