Cubase SX + hardware studio

Rvooh

Gepokt en gemazeld
ben sinds eergisteren overgeschakeld op software-sequencing met cubase sx en het bevalt me wel.
ik kan nu veel sneller een beat sequencen op mijn sampler. ik denk dat het een grote vooruitgang is in mijn studio.
ik zend midi uit op OUT1 (midiman 2x2) en midiclock op OUT2 (naar tb-303's, 707,...)
ik ben momenteel niet van plan om vst instruments en/of audio te gaan gebruiken. Enkel pure midi sequencing (op macosx/G4 733mhz btw)

NU EVEN TO THE POINT: in welke mate zal mijn computer het aankunnen? zal ik gene problemen ondervinden met vertraging tussen het clocksignaal op OUT2 en de midi op OUT1?

ik ben nogal een leek in het software sequencing vak.

vertraging?

vertraging?

met de specs van je computer en draaiend onder osx verwacht ik dat je met alleen midi weinig tot geen problemen gaat krijgen, je kan zelfs makelijk wat audiosporen en/of wat plug ins gebruiken, ik gebruik zelf logic op een g3 600 met 512mb en heb erg weinig problemen met midi en kan wel aardig wat audio erbij draaien, afhankelijk natuurlijk van effect plugins per spoor, maar zoals ik al zei: met midi alleen moet je geen problemen verwachten.....

vertraging?

vertraging?

met de specs van je computer en draaiend onder osx verwacht ik dat je net alleen midi weinig tot geen problemen gaat krijgen, je kan zelfs makelijk wat audiosporen en/of wat plug ins gebruiken, ik gebruik zelf logic op een g3 600 met 512mb en heb erg weinig problemen met midi en kan wel aardig wat audio erbij draaien, afhankelijk natuurlijk van effect plugins per spoor, maar zoals ik al zei: met midi alleen moet je geen problemen verwachten.....

Je computer kan het aan, geen probleem, het handelen van midi is voor computers van de laatste jaren echt geen probleem, hoeveel mensen zweren wel niet bij hun atari? En dat is toch niet wat je noemt een krachtige computer, als je bekijkt wat er nu te koop is.