Een jankende Phatty

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Ben eens een "nieuw" stijltje aan het proberen
wat meer diepere losse funky grooves

alles zo goed mogelijk gespeeld zonder quantize (behalve en hats, ee wel om enigsinds een grid te houden) alle percussie komt uit GA1 verder een slim phatty en een P08 en een virus Ti
kijken of ik een "eigen" feel heb

vind het zelf wel lekker swingen

kom er alleen met de lead ff niet uit, wat ik heb gespeeld geeft enigsinds aan waar ik heen wil, maar moet veel beter, zeg maar meer een improvisatie dan een pattern.

voor degene die mijn tracks volgen, dit is redelijk ver buiten m'n comfort zone, ben benieuwd.....

Last edited by a moderator:
Uit de comfortzone stappen, kan een hele klus zijn! Dus dapper om eraan te beginnen. Toch heb ik het gevoel dat ik naar een "normale" Raphie track zit te luisteren, maar dan zonder quantise op sommige parts. Ik ben benieuwd wat er gebeurt als je ook andere parameters gaat de-comfortzonen. Dus laat ook je normale routines kwa fx gebruik en mixing eens liggen, en gebruik niet chains van plugins/eq. Of bijvoorbeeld die standard chords met delay, die maken het heel "generiek" zeg maar, heel trance-glad-afgewerkt. Terwijl soms zit de "diepe" edge van een track meer in een rauw/imperfect geluid. Een gruizige jazz-sample ofzo.

Niet alles quantisen is een leuk begin, maar ik ben benieuwd naar tracks die nog verder uit je comfortzone liggen, dus ook kwa mix, harmonisch (chords) etc. etc.

Ik vind de groove wel heel lekker, ik denk dat ik hoor waar je heen wilt. Ik ben benieuwd hoe zich dit verder gaat ontwikkelen.

Ik zou die cowbell wat meer laten slingeren.. Of had je de microfoon aanstaan toen je tijdens het luisteren meetikte op je koffiemok?! ;)

Van die drie tikjes na elkaar zou ik de eerste cowbell tik net iets naar voren trekken zodat ie ietsje eerder klinkt. Daar gaat het meer van leven. Klinkt nu best wel mechanisch.

-C-

Back