JP8000 losgeslagen toetsen repareren

olafmol

[EXPANSIONS]
Hallo,

ik heb thuis een JP8000 staan, helaas zijn er door een onhandige actie 3 toetsen "ontzet" (2 zwarte, 1 witte), die zitten nu dus los en werken niet meer, je kunt ze ook heen en weer bewegen.

Wat is de beste manier om dit op te lossen, en met wat voor soort kosten moet ik evt. rekening houden?

tnx, Olaf

het beste is open maken om te zien wat er aan de hand is, mischien zitten alleen de veertjes los, in dat geval kunnen deze kortsluiting veroorzaken als ze door de synth gaan zwerven. in het geval dat er iets van de toetsen afgebroken is heb ik zelf goede ervaring met 2 componenten (epoxy) lijm
succes !

De synth zelf doet het gelukkig nog prima (al zegt ie bij opstarten al wel een tijdje "battery low") maar de 3 toetsen zijn echt "losgeslagen". Ze lijken niet gebroken, eerder uit hun "houder" ofzo geschoten.

Is het openschroeven van zo'n bak met al die sliders en pots wel een slim idee? Ik moet niet hebben dat de hele handel ineens losschiet of ed...

grt. Olaf

Ik denk dat je hem langs onder moet aanvallen, dan heb je dat probleem dus niet.

Als er zo'n plastic strip gelijmd is om de toetsen vast te houden, kan die gewoon omhoog gedrukt zijn. Klavieren wijzen zichzelf meestal wel uit.

Back