r-8 vraagjes

chielos

...
even wat r-8 vraagjes...

moeilijk om daarover op dit forum info te vinden via de zoek functie aangezien je daar minimaal 3 letters moet invullen... :frons:

anyway is dit beestje ook een beetje live te bedienen?

kan je makkelijk tracks muten enz?

wat voor sequenser zit er in?

wat zijn de betere expansion kaarten voor deze bak?

en natuurlijk wat moetie +/- kosten/

thnx voor eventuele replies,
kylos

probeer een andere zoekterm b.v drumcompuers

enja ikweet het je krygt dan heel wat voor je kiezen veel leesplezier:engel:

Welke R8 bedoel je? de 'gewone', de rack of de mkII? Ik heb zelf regelmatig met de 'gewone' r8 opgetreden en dat gaat prima. De sequencer is in het begin een beetje een gepuzzel om te zien hoe die werkt, maar als je het eenmaal door hept is het best wel simpel. Van patterns switchen is live erg simpel, en door de 8 uitgangen kun je - ook live - specifieke drums nog nabewerken (EQ, fx, volume). Je kan zelfs live nog meejammen op de aanslaggevoelige pads, maar parameters editten (decay, pitch enz..) gaat niet zo makkelijk als ie aan het afspelen is. Ik vindt het voor live een prima bak. Als je er nog een 808/909 kaartje o.i.d. bij kan scoren dan ben je helemaal klaar. En de prijs? Het schijnt dan mensen 'm vanaf e 300 van de hand doen, maar mijn niet gezien...!

200 euroos zal je neem ik aan bedoelen..

maar wat is eigenlijk het verschil tussen de gewone en de mkII?

De originele R8 MK2 heeft iets andere drumpads en veel meer interne geluiden zodat je die kaartjes niet nodig hebt.

Voor het betere stampwerk raad ik de Jomox Xbase aan die je af en toe 2e hands tussen de 300 en 400 pleuro ziet gaan. Een Electribe R is ook tof alhoewel deze zich meer voor elektro leent.

Back