drawmer 1968 chameleon labs 7720 ssl xrack

WillemV

Stamgast
Ik werk hybride, dus in the box mixen, daarna gooi ik wat stems over mijn mengtafel.

Hiervoor zoek ik een goeie mix-bus compressor om mijn mix mooi te lijmen en wat punch mee te geven voordat het mijn computer weer in gaat.
(muzikale stijl= deephouse/IDM)

Nu wil ik wel een niveau in huis halen dat plugins overtreft (ssl x-comp en waves bundle).
Wat voor compressors zijn hiervoor goeie tips?

Budget onder de 1500 euro.

Graag hoor ik meningen over:
Drawmer 1968
Chameleon Labs 7720
SSL X-rack

Aanvullende tips zijn ook welkom.

Drawer: kan zeggen dat het een top ding is. ik vind het jammer dat ik maar eentje heb waardoor ik te hele tijd mixdowns moet maken. Je kunt erg hard compressen zonder dat je tiks aan het begin krijgt. Wat ik erg waardeer in dit ding. De big functie staat eigenlijk altijd aan. Compressor waarmee je ver kunt gaan zonder dat je sound echt kapot gaat.

Wat ssl betreft ik heb een clone. Nooit kunnen A B'en met een echte. Maar ding is ook top waar hij om bekend staat. Op een bus. En met name de drum bus. Ik krijg binnenkort een tweede clone.

Chameleon labs ken ik niet.
Persoonlijk zou ik dus voor de SSL gaan als je een bus compressor zoekt. Maar je wordt van allebei blij.

Welke clone heb jij? Jammer dat ik geen tijd heb om zelf zo;n ding in elkaar te knutselen.

Die 1968 hoe vind jij deze zich verhouden tot plugins van het niveau SSL Duende, UAD, Waves etc?

ik het een orginele SSL G Superanalogue BUS compressor, dit is wel andere koek dan een clone met dezelfde frontplaat.
tevens kan je de API-2500 ook nog op je lijstje zetten, doet het ook erg goed op de drum of main buss.

Welke clone heb jij? Jammer dat ik geen tijd heb om zelf zo;n ding in elkaar te knutselen.

Die 1968 hoe vind jij deze zich verhouden tot plugins van het niveau SSL Duende, UAD, Waves etc?

Het is een zelfbouw clone (niet door mij gebouwd overigens) maar gebaseerd op die van gyraf.dk. Zoals de meeste trouwens denk ik. Mijn tweede heb ik wel zelf gebouwd. Maar er is iets mis mee wat ik niet zelf kan verhelpen. Deze heb ik dus maar weggebracht. Dit is ook een gyraf.dk ontwerp met als grote verschil dat er dbx chips in zitten in plaats van Thats's chips. Best een verschil. Ik durf wel te zeggen dat het beter is. De that's versie klinkt wat sompiger in het low/mid. Tenminste als je ze naast elkaar houdt.

Ik vond de ssl plugins nooit heel bijzonder. Dat had ik bij Waves eigenlijk ook. Uad gebruik ik wel veel. Ik moet zeggen dat ik vaak naar uad grijp maar als ik een rack vool met analoge compressors zou hebben zou ik geen software meer gebruiken denk ik.

Wat ik persoonlijk het interessante vind, naast de klank ,is dat je een paar knoppen hebt om je geluid te tweaken. Ben ik bij software meer presets aan het scrollen. Doe ik bij hardware het allemaal zelf. Waardoor je echt luistert.

Ik heb die 7720 eens opgezocht. volgens mij moet je die in de zelfde categorie scharen als die van ssl clones. Iig veel positieve reacties op het wereld wijde web. en je hoef er niet zelf voor te gaan solderen:)

Interessant, idd zou de 7720 een aantrekkelijker alternatief zijn, zeker gezien de prijs.

@ Raphie,
Die api en SSL G-series is net boven het budget.
Ik zou wel wat meer uit kunnen geven maar het houd een keer op. Ook al werk ik mee aan commerciele producties, het geld terugverdienen is alleen nog toebedeeld aan de schamele .00002% producers op aarde. Zo'n API of SSL mogen ze dan mooi in de masterroom eroverheen halen.

En dat is dan weer mijn handel, een mooie chain en iemand die hem kan gebruiken :D
Nee groot gelijk, zit voor een vermogen in de studio en zijn een hele hoop klussen voor dat dat er weer uit is.

ik gooi een dezer dagen eens iets bij je langs Raphie. Hebben we het over de pm wel een keer over.

Back