Slim Phatty via Nord Modular G2: hangende noten, Panic werkt niet

ROGUE85

@wearerogue85
Vreemd, Moog Slim Phatty aansturen via MIDI met mijn NMG2 geeft constant hangende noten.
Note Off messages sturen op alle kanalen levert zelfs niks op, ik moet 'm uitzetten!

Aansturen via Nord Stage 2 over MIDI gaat dan weer wel zonder problemen.
Enige bedenkingen? Toetsenbord van de G2 naar de zak of valt er iets schoon te maken?

Bedankt alvast!

de Phatty kan niet overweg met MCC Timecode of transport messages, wel met midiclock, staat timecode aan?

Daar valt bij mijn weten niets van in te stellen op de G2 ... of moet je het filteren bij de Phatty?

Bedoelde je MTC?

Behalve een topic waarin er nog een aantal klachten over 'stuck notes' opduiken is er weinig over te vinden. Een workaround zou zijn dat je eerst de MIDI-controller aanzet en dàn pas de Phatty.
Verder zie ik geen oplossing behalve enkel aansturen met de Nord Stage, beetje jammer.

Ik kan het nu niet proberen maar ik heb wel een manier gevonden om 'Send Clock' uit te schakelen op de Global MIDI Channel van de G2. Maar dit is de Master Clock, dit is toch nog iets anders dan wat jij bedoelt ... ?

probeer maar, zijn verschillende implementaties van midiclock en MTC, durf te wedden dat wanneer alles wat clock genereert op de Nord uitzet, de Phatty het perfect doet

Cool, straks eens proberen. De Global MIDI Channel kan ik misschien best uitschakelen, hopelijk is het ook mogelijk om instellingen te maken over wat er per slot via MIDI wordt doorgestuurd.

Zowel met Send Clock uit als Global Channel op Off als de aangehaalde volgorde voor het aanzetten is het probleem (voorlopig) opgelost.

Supervet trouwens om de G2 via Audio In als fx-bak te gebruiken voor de Moog.

Back