pro one aansluiten op computer

twannie69

Nieuwkomer
Hoe kan ik het beste een pro one van sequential circuits aansluiten op de computer.
De bedoeling is dat ik op de computer kan opnemen en indien mogelijk de synth met de computer triggeren. Aangezien ik geen muzikant ben en een beperkt budget heb hoeft het geen topkwaliteit te zijn.
Nu heb ik hier al verschillende dingen gelezen, maar ik kom er niet uit.

Kan ik het beste een mixer met audio interface nemen zoals een Behringer XENYX 1204USB , of een geluids kaart ?

Kunnen jullie mij hier verder mee helpen en vooral wat namen noemen, zodat ik gerichter kan zoeken ?
o ja mijn budget is eerst zo`n 125 euro

groetjes twan

triggeren denk ik toch aan cv/gate, dus midi to cv/gate interface (hoewel de pro one ook met audio te triggeren is misschien, maar dat bedoel je niet denk ik)

philip rees mcv1 of kenton pro solo zoiets

dan de audio. als het alleen om opnemen van de pro1 gaat en misschien af en toe wat anders, wat moet je dan met een mixer? gewoon een fatsoenlijke audio interface met 2 in/uit en midi in/uit. aan die midi de midi to cv hangen en klaar.
zo'n beetje.

maar waarom ruil je de pro1 niet gewoon voor een evolver? dan heb je meteen midi aansturing.

triggeren denk ik toch aan cv/gate, dus midi to cv/gate interface (hoewel de pro one ook met audio te triggeren is misschien, maar dat bedoel je niet denk ik)

philip rees mcv1 of kenton pro solo zoiets

dan de audio. als het alleen om opnemen van de pro1 gaat en misschien af en toe wat anders, wat moet je dan met een mixer? gewoon een fatsoenlijke audio interface met 2 in/uit en midi in/uit. aan die midi de midi to cv hangen en klaar.
zo'n beetje.

maar waarom ruil je de pro1 niet gewoon voor een evolver? dan heb je meteen midi aansturing.

inderdaad ik wil hem niet met audio triggeren

het gaat mij niet aleen om opnemen maar ook om te jammen en om eventueel nog wat andere dingen te kunnen toevoegen.

een evolver heeft die dezelfde mogelijkheden als een pro one ?

twan

Een Evolver heeft veel meer tweakmogelijkheden dan een pro one, alleen is die soundwise compleet anders.
Dus die twee zou je dan gewoon voor jezelf moeten gaan vergelijken, om te horen welk geluid meer aan je wensen voldoet.

Veel mensen zullen in ieder geval zeggen dat een Pro One een stuk dikker/meer vintage klinkt dan een Evolver.. Ik heb ze allebei nooit bespeeld, dus ik kan er geen antwoord op geven :)

Bedankt weer een stukje verder.
Blijf eerst maar bij de pro one en zal een midi cv/gate converter gaan zoeken.

Een andere vraag, maar die past wel in deze thread. Ik heb een Pro-One met een ingebouwde MIDI-in. Het probleem is echter dat de MIDI wel de noten triggert, maar niet de twee envelopes. De attack/decay/release van de envelopes worden niet meegenomen, wel de hoeveelheid sustain.

Weet iemand hier meer van? En gebeurt dit ook met een MIDI to CV convertor, dat lijkt me niet de bedoeling? Kent iemand misschien een modder die ik ernaar kan laten kijken?

Normaal wordt de gehele envelop getriggerd tot aan de sustain. Als je de toets loslaat treed de release op. Beide envelops worden getriggerd. Als dat niet gebeurt is er iets mis. Het kan zijn dat er iets los zit in de Pro One.

Mijn Pro One is ooit een keer omgevallen en toen waren er ook een aantal zaken losgeraakt waardoor die niet 100% functioneerde. Rob Senso heeft het toen weer netjes gerepareerd (of eigenlijk intern weer aangesloten). Duurde ± 20 minuten :) Tegenwoordig zou ik hem gewoon zelf even openschroeven. Mocht je er niet uitkomen even bij een technicus brengen!

Weet je wat voor midikit er in jouw pro one is ingebouwd?
Ik heb ook een pro one met een ingebouwde midikit.
Als het dezelfde is dan wil ik wel dienen als "vergelijker".
Ik heb een Kenton als ik me niet vergis

Pro 1 zou ik nooit verkopen unieke sound, 1x op mogen spelen meteen verliefd

Een andere vraag, maar die past wel in deze thread. Ik heb een Pro-One met een ingebouwde MIDI-in. Het probleem is echter dat de MIDI wel de noten triggert, maar niet de twee envelopes. De attack/decay/release van de envelopes worden niet meegenomen, wel de hoeveelheid sustain.
Triggert hij de envelopes van wel van de toetsen? Probeer het eens met verschillende settings van de [MODE] knoppen. Als je hem over midi speelt moeten die 3 knoppen wsl staan op : normal : repeat/ext : off

Ok zal achter een DOEPFER MCV4 aangaan, en gewoon op de geluidskaart inpluggen ( geen mixer meer )
Bedankt voor jullie hulp :okdan:

Laatst gewijzigd:
Ja, de keys triggeren de envelopes wel juist. Ik heb de MODE schuiven al geprobeerd te veranderen, bij "normal : repeat/ext : off" doen de envelopes het nog steeds niet goed. Ik zal hem even openschroeven om te kijken of ik er wijzer van word.

Ja, die drone stand staat uit, ik maak ook geen drone muziek meer... ;)

Hier zijn (enigszins crappy) foto's van de binnenkant:

Overview:
pro01.jpg

De midikit:
pro02.jpg

Details board rechts:
pro03.jpg

Details board midden:
pro04.jpg

Details board links:
pro05.jpg

Deze midikit is van Kenton en er staat op ANALOGUE Rev 2, (c) 1991. Er lijkt niet los te zitten. Als iemand dezelfde midikit heeft, zou ik het wel fijn vinden als je kan kijken wat er anders gesoldeerd is, als het niet teveel gevraagd is. :)

Back