Akai MPK 49 of M-Audio Axiom 49 second generation?

Christov

Soul Brabo no 1
hallo allemaal,

na een paar jaar terug een mpc hebben gekocht en er in feite weinig mee gedaan te hebben en eigenlijk door te blijven werken op mijn pc aan muziek begint het me duidelijk te worden dat ik beter m'n mpc kan verkopen en een goede controller te halen, werken met een muis begint een beetje frustrerend te worden en m'n huidige midi keyboardje voldoet niet. Ik heb al even rondgekeken op internet naar controllers met keys, drumpads en wat faders enzo.

Nu lijken er twee modellen over te blijven, de Akai MPK49 en de M-Audo Axiom 49. Nu zie ik op websites allerlei recensies staan die beiden aanprijzen, maar gebruikerservaring vind ik altijd net wat handiger dan recensies. Dus ik vroeg me af of mensen hier een van de twee thuis hebben staan en hoe ze bevallen? De m-audio is wat goedkoper, maar of dit beter of slechter is durf ik niet te zeggen. Ik las ook dat de MPK de mpc groove heeft, maar hoe dat werkt.

Het is om cubase met softsamplers aan te sturen, dus drumpads zijn in principe erg belangrijk. Muziek is hiphop met in principe alleen maar samples, af en toe speel ik wel es een basslijntje in. Een cubase template standaard erbij zou dus erg fijn zijn.

alvast bedankt,
Chris

Back