Doepfer Dark Energy.. Welk keyboard?

Devo-lution

Stamgast
Ik sta op het punt een Doepfer Dark Energy te bestellen, maar ik moet er nog een keyboard voor zien te vinden. Ik ben een nog een nooby in het hele synthgebeuren en zag hier op het eerste zicht bij de beginnersthread geen antwoord op deze vraag, dus here goes:

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik zie verschillende midi keyboards zoals de alesis Q 49. Daarnaast zie ik ook een (klein) aantal CV Gate keyboards zoals die van bij de A100.

De CV Gate keyboards zijn stukken duurder. Wat is precies het verschil tussen beide? Kan je andere dingen met beide, of is het verschil voor een unit als de DE niet zo groot?

thx
Kim

Zover ik weet heeft de Dark Energy MIDI over USB. Dus je hoeft hem niet perse aan te sturen met een (duurder) keyboard die CV/GATE ondersteund.

Ik zou juist niet kiezen voor de nieuwe akai. Deze heeft geen rotaries, enkel touch faders, knopjes en pads.

Zo'n Novation SL MK2 biedt meer controlmogelijkheden.
Maar misschien is een Novation Nocturn al voldoende.

Zou zeker voor n midi keyboard gaan en vwb. de dark energy heb je via midi meer controle mogelijkheden.
Wel cool zon nieuwe akai met cv out, het is wel een oplossing voor analoge modulairs en dan valt zon akai prijsje ook wel weer toch als je al zon modulair hebt staan.... :D

Ik heb wel nog een Microkorg staan waarmee ik 'm wss kan controleren tot ik beter vind... Maar daar werken niet alle toetsen van...

En zijn rotaries op de controller zo'n must? De Dark energy heeft toch bijna alle controls op de unit zelf?

Ik moet zeggen dat ik absoluut geen pc-speler ben en die usb van de dark energy is vooral bedoeld voor gebruik met pc's. Ik zou de synth gewoon willen aandrijven met een keyboardje (via midi of cv) en zo live wat baslijntjes neer te leggen. Later ga ik misschien wat a100 modules erbij stoppen en er een klein modulair synthje van maken.

Iig thx voor de antwoorden. Die akai en die novation lijken me beide wel cool :p.

ik gebruik gewoon een cheap ass yamaha keyboard voor als ik ooit toetsen wil spelen zit alleen geen modwheel op kostte mij niets op mp staan ze heel goedkoop yamaha pss . . . hele serie t ziet er niet uit maar t werkt prima

Back