AKAI S3200XL 16MB Flashrom

HUEY

A flying legend
Het probleem met de interne SCSI opgelost, nog 1 te gaan :)
(Microtech PCD-47b scsi cardreader werkt ook gewoon met de S3200XL ondanks berichten op andere forums dat dit niet zou werken)

De gebruikte flashrom is een Mutec FMC-02 (16MB). Deze komt uit mijn S3000XL waar deze uitstekend werkt in beide poorten. (lezen schrijven en formatteren) en ooit overgenomen van een forumlid welke hem in een S3200XL had zitten.

De Flashrom wordt ook herkent door de S3200XL en ik kan er ook van lezen.
Echter bij saven naar de flash krijg ik de melding "UNEXPECTED WRITE ERROR"
Als ik probeer te formateren loopt deze hele sampler vast!
Dit gebeurt bij zowel opstarten met v1.5 als v2.0.

Als ik de flashrom in P12 steek i.p.v. P11, hetzelfde verhaal. Het vreemde is dat dan ook maar de helft van mijn normale RAM (16 MB ipv 32 MB) opstart ?? en als ik de 16MB simm eruit haal nog maar 8 MB ipv 16.

Op de MUTEC zelf zitten ook 2 switches. Ik heb het idee, dat je daar een deel van de Flashrom mee uit en aan kan zetten.
Ik heb alle standen gehad in zowel P11 als P12 met zowel OS v1.5 als V2.0, allemaal met hetzelfde hierboven beschreven resultaat.

Ik verwacht niet dat heel veel mensen hier ervaring mee hebben, maar ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Alvast weer bedankt

Attachments

• IMG_4749.jpg
    IMG_4749.jpg
    75,5 KB · Bekeken: 211
  • IMG_4751.jpg
    IMG_4751.jpg
    72,7 KB · Bekeken: 182
  • IMG_4752.jpg
    IMG_4752.jpg
    84,5 KB · Bekeken: 168
  • IMG_4753.jpg
    IMG_4753.jpg
    94,8 KB · Bekeken: 179
Je hebt in plaats van formateren nog een andere optie, kan er zo niet opkomen wat de naam ervan is maar voor een scsi schijf gebruikte ik die andere optie want met format liep hij vast of was de schijf niet te lezen. Misschien werkt dit ook voor jou probleem?

Je bedoelt waarschijnlijk "arrangen".
Dit doet de S3200XL wel, maar dat is voor Flash in feite "defragmenteren" zoals beschreven in de manual.
Flash moet je echt "formatteren" volgens manual.
Ook na het "arrangen" kan ik nog steeds niets saven naar de Flash.

Als ik vervolgens de flash terug steek in mijn S3000Xl kan ik er alles mee. Formatteren, arrangen laden en saven. Aan de flash zelf ligt het dus niet naar mijn idee.

Zou best eens kunnen dat het dan niet gaat lukken, geloof dat de s3000xl wat moderner is intern (lees goedkoper) vergeleken met de s3000/s3200 en s3200xl, zoiezo al normaal geheugen in plaats van die akai bordjes en coax digitaal in plaats van xlr etc

Back