Oasys vs motif xf

hammy

Ingeburgerd
Hallo allemaal,

Ik kan mijn motif xf8 ruilen met een oasys 76 fully expanded incl. Karo cd,s en krijg daarbij €250,-
Wat zouden jullie doen??

Hammy

Een Oasys is fantastisch, maar ook al wat oudere technologie. De XF is denk ik niet direct te vergelijken met een Oasys, niet qua klankkleur en ook niet direct qua mogelijkheden. De XF is meer direct speelbaar, als je houdt van zelf je geluiden maken ben je beter af met een Korg. Ik zeg expres Korg, want als ik jou was zou ik overwegen om naar een Kronos te kijken. Dat is de laatste van Korg, maar kort door de bocht zou je kunnen zeggen dat het een Oasys II is. Veel komt namelijk overeen.

Ik heb zelf een Kronos 73 en een Motif XS8, maar merk dat ik steeds meer naar de Kronos grijp. Fantastische machine met ongekende mogelijkheden.

Om terug te komen op de Oasys: Ik zou het niet doen want:
1) al wat verouderd
2) zelfde techniek nu nieuw te krijgen in een Kronos, voor de prijs van een Motif XF
3) garantie? Oasys kun je wel vergeten, en ondertussen is het ding toch al wel 7 jaar oud waarschijnlijk..
4) reparatie? mocht het nodig zijn, is voor een Oasys al moeilijker dan een nieuwere synth.

1 ding spreekt voor de Oasys: het is een prachtapparaat om te zien, en toen maar ook nu nog baanbrekende technologie. Maar, zoals hierboven gezegd, wel ingehaald door de Kronos.

Succes met de keuze!

ik sluit me aan bij jick zijn advies.
ik heb zelf een kronos 88 en een motif xs8, maar ik zou de xf8 gewoon houden als ik jou was, de oasys is te oud nu en onderdelen vervangen is gewoon een issue op dit moment bij dat apparaat nu de kronos er is.

Wel een hele mooie workstation die oasys overigens. Maar een XF8 is ook geweldig en meer waard 2e hands (nu de oasys is vervangen door de kronos). Dus ook vanuit dat oogpunt ga je er op achteruit.

Ik vraag me af waarom je aan ruil zit te denken en sluit me aan bij de anderen...

Wat ik bedoel is dat je er misschien wel spijt van gaat krijgen als je deze ruil gaat doen, de motif is gewoon een top instrument(heb zelf mijn motif xs6 verkocht en ik heb er nog steeds spijt van)

Wat ik miste in de motif was een VA gedeelte en ik dacht destijds dat ik door in de box met vsti te gaan werken net zoveel of misschien zelfs meer plezier kon hebben achteraf gezien was dit erg dom van mij om in software te gaan investeren.Wat ik destijds beter had kunnen doen was investeren in bijvoorbeeld een virus ti zodat ik een rom based en een va synth tot mijn beschikking had.Wat ik wil zeggen is dat je er erg goed over moet nadenken wat voor jou de voordelen zijn om te ruilen maar vooral en misschien wel veel belangrijker wat voor jou de nadelen zijn want achteraf kijk je een koe in zijn....

Stel gewoon een lijst samen met alle plussen en minnen en waarom je denkt dat je de ruil nodig vind.Weeg die plussen en minnen tegen elkaar af alvorens je een besluit gaat nemen.

Niet doen! Oasys is een verouderd apparaat, ik zou lekker de Motif houden en er een VA of analoog bij kopen. Of inruilen voor een Kronos, zoals hierboven al is gezegd.

Bedankt allemaal voor de reactie.s.
Ik heb besloten om gewoon de motif te houden. Ik heb er zelf nog een korg m3 en een hammond xk1 bij, dus eigenlijk was het ook beetje onzin. Maar ja, we hebben weer tread:D

Gr. Hammy

Back