Prophet 600

toetsenistje

resonerend lid
Ik ben sinds vorige week in het bezit van een SCI Prophet 600, en ben op zoek naar een manual voor dit analage supermonster? Wie weet/heeft iets?
Via Google kon ik alleen de franse versie vinden, maar ben op zoek naar Engels of Dutch.

Marcel Wensink

Gear: SCI Prophet 600, Yamaha DX7, Korg Triton LE, Roland XP30

Hey,

Ik heb um ook net en ben helemaal happy ppfffffffffff wat vet :) :) :)

Ik heb een orginele handleiding alleen zit die in een zeer vervelende map/klapper.
Als ik die wil kopieeren ben ik dus wel een uurtje zoet.
Dus als niemand een pdf-je heeft of iets kan ik wel eens kijken of ik ergens een
kopieermachiene kan slopen.

Groetjes Glenn

handleiding Prophet

handleiding Prophet

Ik heb gezien dat ik de handleiding kan bestellen bij de synthigroep in Alkmaar, kosten 17,50 euro, als er nog een goedkoper alternatief is laat dan ff weten.

Je kunt 'm voor 25 USD bij Winecountry bestellen, excl verzendkosten:
http://www.winecountrysequential.com/page5.html
Ik weet niet of je een kopie krijgt, maar mogelijk de originele versie cq herdruk. Gewoon even vragen.

Dan weet je zeker dat de kwaliteit in orde is, bij synthigroep heb ik daar een minder goede ervaring mee.

Ok, bedankt voor de link. Waarschijnlijk wacht ik nog ff tot ik misschien een scan kan krijgen. Want zo moelijk is die nu ook niet om $25 voor een manual te betalen.

Origineel geplaatst door apollo
Ok, bedankt voor de link. Waarschijnlijk wacht ik nog ff tot ik misschien een scan kan krijgen. Want zo moelijk is die nu ook niet om $25 voor een manual te betalen.

Als het je om een ECHT manual te doen is dan zou ik toch bij Winecountry gaan kijken. Kun je meteen het servicemanual bestellen. Anders kun je hier even kijken:

http://www.geocities.com/SoHo/2163/sc.html

succes

Origineel geplaatst door koediman
ik heb ooit ergens een pdf van de duitse manual van internet gehaald... weet zo niet meer waar maar kan'm evt. naar je opsturen als je geinteresseerd bent.

Ja graag, Duits moet wel lukken. En bedankt voor de link P-Five.

Ja graag, Duits moet wel lukken. En bedankt voor de link P-Five.

Heb zelf ook de 600 met handleiding en data-casette(fabrieks-instellingen) kan gewoon gekopieerd worden8D

ik zou de synthigroep iig ook niet doen.Slechte (halve) kopieen voor veel te veel geld. Winecountry is iig een zeer goede resource voor alles wat prophet is. Waarschijnlijk heb je daar een originele voor $25.Kun je meteen het laatste OS bestellen op Eprom mocht je die niet hebben (geen omni-mode meer)

Origineel geplaatst door magneteyez
ik zou de synthigroep iig ook niet doen.Slechte (halve) kopieen voor veel te veel geld. Winecountry is iig een zeer goede resource voor alles wat prophet is. Waarschijnlijk heb je daar een originele voor $25.Kun je meteen het laatste OS bestellen op Eprom mocht je die niet hebben (geen omni-mode meer)

Thx voor het advies.

Hoe klinkt die poly-mod bij jullie eigenlijk? Klinkt vrij bruut bij mij, hoort dat zo?

Wel een lekker bak. 8~

Thx voor het advies.

Hoe klinkt die poly-mod bij jullie eigenlijk? Klinkt vrij bruut bij mij, hoort dat zo?

Wel een lekker bak. 8~

Yups, dat hoort zo. Ik heb deze bak ook gehad een jaar of 3,4 en mis hem af en toe echt wel.
Vond het zo cool, met de polymod aan en de resonantie hoog en dan de blokgolven kiezen waar een langzame PWM op staat :P vette FX!

btw, hoeveel betaal je nu -zo ongeveer- voor deze bak?

Origineel geplaatst door Sander02
Yups, dat hoort zo.

Gelukkig maar. Klinkt wel bizar die poly-mod.

btw, hoeveel betaal je nu -zo ongeveer- voor deze bak?

Ik heb er een paar aangeboden gekregen en de prijzen schommelden rond de € 650. Als je wat geluk hebt, kan je er wel één voor minder vinden. De prijs valt best mee vind ik als je weet dat een juno 60 met midi (met 1 osc) voor ongeveer € 400 gaat. De prophet 600 is een stuk uitgebreider en heeft een heel lekkere en vreemd (die stapjes :)) filter.

Moet je eens proberen:

In poly mode zetten met dat switch-je, een dik akkoord pakken en dan het switch-je weer terug zetten. (bij een akkoord met 2 handen kan je neus nog weleens van pas komen :D )

Zo, weet je ook gelijk hoe de chord-memory werkt mocht je het nog niet weten.

En nu die poly-mod een beetje aan, de resonantie vrij hoog zetten (10-over-12), de cutoff vrij laag (kwart-voor-12)
De ADSR als voor een sweep-string instellen (/\) en dan de blok-golven kiezen en de PWM flink opschroeven. En dan tot slot de portamento aan en van een lage noot naar een hoge sliden :P dat vond ik zo fijn klinken altijd, dikke FX hoor.

Veel suc6 ermee! :mega: (als ik de knaken had, dan staat deze zeker ergens bovenin de lijst)

Moet je eens proberen:

In poly mode zetten met dat switch-je, een dik akkoord pakken en dan het switch-je weer terug zetten. (bij een akkoord met 2 handen kan je neus nog weleens van pas komen :D )

Zo, weet je ook gelijk hoe de chord-memory werkt mocht je het nog niet weten.

En nu die poly-mod een beetje aan, de resonantie vrij hoog zetten (10-over-12), de cutoff vrij laag (kwart-voor-12)
De ADSR als voor een sweep-string instellen (/\) en dan de blok-golven kiezen en de PWM flink opschroeven. En dan tot slot de portamento aan en van een lage noot naar een hoge sliden :P

Ja die patch klinkt wel lekker. 8~

Het is echt een super gave bak. Dat de envelopes traag zijn, stoort me eigenlijk niet.

Spijtig dat er geen octave switches op zitten, die mis ik wel wat. Maar wat moeilijker gaat ook. :engel:

De duitse handleiding leest trouwens heel vlot, nogmaals dank. :)

Laatst gewijzigd:
Back