Cubase LE AI Elements 6 scherm buiten bereik

mstsfreak

Ouwe rot
Ik heb sinds kort een nieuw 24" scherm aangeschaft. Vandaag wilde ik wat gaan klooien met Cubase LE AI Elements 6, springt het scherm steeds op zwart met de melding "buiten bereik". Om weer wat te kunnen zien rest er niets anders dan het beeld met een harde reset weer tot leven te brengen. Hoe kan dit nou weer? Wijzigt cubase zomaar de schermresolutie?

Wie weet een oplossing?
:stupid

wanneer krijg je doe melding? Direct als je Cubase start? Waar staat je resolutie en frequentie op?

wanneer krijg je doe melding? Direct als je Cubase start? Waar staat je resolutie en frequentie op?

Ik ben er al achter: Cubase werkt niet met een beeldscherm refresh van 75 hertz. Teruggezet naar 60 Hz en het werkt weer! :eureka:

Ik heb nu weer ongeveer hetzelfde probleem. Zodra de Cubase Videoplayer opstart tijdens het opstarten van Cubase krijg ik een zwart kader om het beeldscherm en wordt de resolutie verkleind. Om bij de randen van het zichtbare bereik te komen, schuift het bureaublad naar links of rechts. Als Cubase wordt afgesloten blijft alles in de verkeerde modus staan. Kan ik misschien de videoplayer in Cubase uitschakelen? Ik gebruik deze toch niet. Het lijkt net of Cubase gewoon zonder pardon de videodriver overruled.

Back