synthbas

mss de 2x dat ik deez zie voorbij komen....blijkt wel vet te klinken voor een 1 osc synth....wel erg beperkt voor de rest...geen cv/gate...

Duidelijk uit de minikorg periode. Als ik de functies zo bekijk, heeft de Minikorg ook alle functies die de Synthe Bass heeft (en meer, uiteraard). Aangezien Korg in die tijd alle synths op elkaar baseerde, zou het dus goed kunnen dat hij klankmatig niks meer kan dan de Minikorg 700. Tenzij er natuurlijk in het circuit ergens een significant verschil zit. De oscillator van de minikorg kan in ieder geval laag genoeg voor baswerk; de Synthe Bass gaat tot 16de voet en dat kan de Minikorg 700 ook. Enkel die rudimentaire pitch bender heeft hij niet.

( de dv800 gaat tot 64 voet, laag genoeg ) leuk apart ding hoor die synthbas, en de prijs is ook oke.
even een fotootje dan maar:
korg_sb100.jpg

enn dees van een andere obscure website:

http://skatronix-electrix.blogspot.com/2011/11/synhouse-midijack-ii-hertz-so-good.html

111120111334.jpg

Een enkelvoudige traveler en dan 3 Korg doosjes...Hebben ze filters in serie gezet om hem meer dB/oct te geven dan de Minikorg? De Minikorg gaat inderdaad ook tot 64 voet. Dat zal dan wel anders gestemd zijn dan de Synthebass, anders zou er niet veel bas uit komen op 16 voet. :)

en zowaar:

nee hoor, heb genoeg aan m'n dv800
vind het wel leuk om iets tegen te komen wat ik nog niet eerder was tegengekomen.

en ... hij klinkt niet verkeerd.

Back