19" delays met lange delaytijden

Sjaak

Ouwe rot
Ben opzoek naar een delay unit zoals de Boss DD-20 maar dan in 19" formaat, stereo in/out, feedback control en midi control. De DD-20 heeft 23 sec delay time dus dat bedoel ik minimaal met lang ;-) Ik weet dat Eventide eea heeft maar zijn er nog andere merken die iets hebben? En welke Eventides hebben dit soort lange delays? Eclipse? Of zit je dan gelijk aan de H7600 en H8000?

Een Lexicon MPX-100 of 110? Leuk bakkie hoor, en dirt cheap :okdan:

tc-m two
weet niet precies de maximumtijd, maar ook leuke bak voor weinig

tc-m two
weet niet precies de maximumtijd, maar ook leuke bak voor weinig

D-Two's max. delaytijd is 10 seconden. Een erg fijne en veelzijdige delay.

Let er bij eventueel testen goed op dat de vierkante druktoetsjes er niet bij licht indrukken bijna uitvallen. Die ervaring heb ik indertijd zelf bij het eerste gecheckte exemplaar gehad, en hetzelfde trouwens bij de Fireworx. Die knopjes zijn wat mij betreft het enige minpunt.

Edit:
Sorry, ik zie nu pas dat je min. 23 seconden wil. Ik had eerst die koffie moeten nemen...

Laatst gewijzigd:
Ik heb laatst een Line6 Echo Pro in huis gehaald en die vind ik toch echt fijner dan een D-two. Meer hands-on en een heuse echte feedback draaiknop.

Seconde of 21 meen ik me te herinneren. Maar ik kan even niet zo snel een conclusie daarover vinden op internet.

Dat is trouwens al aardig lang om (zeer grote) ruimtelijke reverbs mee te maken hoor, maar niet voor als je van die "tapeloop doorheen de hele zaal" new age moppen wil uithalen. :)

D-Two's max. delaytijd is 10 seconden. Een erg fijne en veelzijdige delay.

Let er bij eventueel testen goed op dat de vierkante druktoetsjes er niet bij licht indrukken bijna uitvallen. Die ervaring heb ik indertijd zelf bij het eerste gecheckte exemplaar gehad, en hetzelfde trouwens bij de Fireworx. Die knopjes zijn wat mij betreft het enige minpunt.

Edit:
Sorry, ik zie nu pas dat je min. 23 seconden wil. Ik had eerst die koffie moeten nemen...

:D Klopt, heb een D-Two gehad, dat wat die knoppen klopt maar ik had dat destijds niet. 5/10 sec mono/stereo is te weinig voor wat ik zoek.

Nog wat tekst en uitleg. Ik gebruik dus extreem lange delays om live soundscapes te maken, 30 tot 40 seconden is geen uitzondering. Ik ben dus aan het kijken of ik mijn Mac laptop en Ableton + delay plugins kan vervangen door een 19" unit. Qua mogelijkheden is er niks mis met de Mac maar het is mij net niet betrouwbaar genoeg / kwetsbaar en ik wil zo min mogelijk risico nemen.

Die 23 seconden is wat de DD-20 kan en ik zoek iets vergelijkbaars maar dan in 19" zodat alles bekabelt kan worden en waarmee ik via midi oa delay time, feedback en input level kan aansturen waarbij ik de delay 100% wet wil gebruiken. Input level is ook van belang voor mooie fade-ins.

De Eventide Eclipse is qua prijs nog te overwegen zijn maar die gaat dacht ook maar tot 10 seconden en zou dan afvallen. De overige Eventides ken ik niet zo goed maar met de H7600 en H8000 zou het moeten kunnen, echter de prijs is van de H8000 ligt tussen de 3000-4000 EUR. De H7600 is volgens mij een stereo versie van de H8000 en goledkoper maar ik weet niet hoeveel die tweedehands moet kosten. Weet iemand trouwens wat de max delaytijden zijn van de Eventides?

een jamman met uitgebreid geheugen kan iets van 45 seconden, is dat iets?

Helaas niet, de meeste van dit soort phrase samplers hebben namelijk geen feedback control. of te wel: altijd 100% ;-) Dat is nou net niet wat ik zoek.

Btw: heb gisteren een 2dehands H8000FW gescored. Stond al jaren op mijn lijstje, wel belachelijk duur maar goed, dan heb je ook wat.

Ja santé! Of, wat je kan doen is een een analoge tapedelay molesteren zodat ie hele lange tapes netjes kan draaien.
http://youtu.be/Id0CVLuodrM
Of, een bandopnemer uit de kringwinkel wat modificeren.
Kan een prettig DIY projectje worden :D
If I only had time...
:mega:

Hoef je niks voor te molesteren. Ik heb vroeger wel met taperecorders heeeeele lange delaytijden gemaakt door heel simpel de tape om de tafelpoten te laten gaan. Werkte uitstekend.

de 16 second digital delay van ehx kan dat wordt alleen niet meer gemaakt bij de continuos loop de feedback op 60/80% en t lijkt of je een delay hebt van hoe lang je maar wilt :) ze worden alleen niet meer gemaakt en ik hou de mijne lekker zelf :) ohja en t is geen 19"

Oops... foutje. (lange reverbtime i.p.v. delay time).

Attachments

• yamaha_Rev1_main.jpg
    yamaha_Rev1_main.jpg
    28,2 KB · Bekeken: 113
Back