Mengtafel schoonmaken

Origineel geplaatst door dextron
Wat ik heb gebruikt is ook geen contactspray .. maar siliconen olie .. maar of dat nou zo veel beter is :)
Maar naaimachineolie lijkt mij persoonlijk niet zo best, ivm met viscositeit en warmte ... (het zou kunnen gaan druipen lijkt mij)
Die vaseline is misschien een goed idee. Ik zoek het uit.

Wat ik bedoel is dat het me niet lijkt dat een winkel als Feedback jou zomaar een advies geeft om naaimachineolie te gebruiken. Het lijkt mij dat zij daar ervaring mee hebben. Het zal niet de eerste keer zijn dat er een mixer schoongemaakt wordt. Maargoed.. ik hoop dat deze schoonmaakactie voor jou een goed einde mag krijgen :)

Ik maak mijn faders gewoon schoon met een zachte tandenborstel.
en erna nog met wat perslucht ( uit zo een spuitbus )

(disclaimer: kan het fout hebben)

ik dacht altijd dat silicone olie juist vet weg haalde, tenminste in de tijd dat ik nog echt fanatiek skate bleek het een ramp te zijn, kon uiteindelijk bijna dagelijks met silicone olie aan de gang omdat die bende juist vuil aantrok en me lagers alleen maar gaarder werden....

Om faders en potten echt goed schoon te maken, maar dan ook echt schoon, zou je ze compleet open moeten leggen. Dus dat is lossolderen en bv de fader uit elkaar halen. Zo maak je de banen, met alcohol, helemaal schoon. Laat je ze op de print zitten dan verschuif je het vuil alleen maar naar het begin en eindpunt van de fader. Dit zal op den duur weer kraken en zelfs verlies van kanalen (l/r) op leveren. Dus dat pielen met wattenstaafjes is meestal maar een tijdelijke oplossing.

Ik zou alle faders en knoppen testen als je de boel nog open hebt. Beetje suf als je alles

Lijkt me niet dat je achteraf weer op elke fader vet moet gaan smeren. Als je de knop niet uitelkaar hebt gehaald, zal het vanbinnen nog wel vettig zijn.

Niks olie. Niks spray. Als je fader kraakt koop je 'n nieuwe voor 'n paar euri.

Mixers enzo moeten droog zijn! Op vet blijft stof zitten.
En bijna alle faders zijn goed op te knappen door ze voorzichtig los te halen en schoon en droog te maken met jawel: 'n doekje die geen shit achter laat zoals 'n theedoek of 'n oud shirt.

En als je 'n kwast gebruikt, zorg dat je 'n goeie hebt die geen haren verliest.

Heb me zo al genoeg faders bespaart.

Back