wie heeft er hier ook wel eens een huisdier vernoemd naar een bekende synthn of term?

bliepertronic

Vintage kloon
in de ban
wie heeft er hier ook wel eens een huisdier vernoemd naar een bekende synthn of term?

zo ben ik in het verleden al wel moogy de hond en de kat roland tegen gekomen, maar er zijn natuurlijk veel meer namen die goed op straat te roepen zijn als je huisdier moet komen die voor het dier een herkenbare klank hebben..
zo denk ik dat oa aaaaaarpie!!! of eeeeeemu, of buuuuuuuuchla ook prima te gehoorzamen zijn.
zelf had ik een kat (naar aanleiding omdat die zo vreselijk knetterhard kon spinnen), Society of Motion Picture and Television Engineers, genoemd afgekort smpte roepend, semptie. wat uiteraard weer voor de nodige fronzende wenkbrouwen heeft geleid bij dierenartsen en andere registratiepunten.
zo,n smpte code die je vroeger op een randspoor zette om 2 tapemachines aan elkaar te linken, werd ook nog wel eens over ee kanaal van de mengtafel per ongeluk gepatched met de nodige herrie van dien.
later heb ik daar weer een leuk spooky ritme achtihg iets van weten te draaien door een stuk smpte code te sampelen en heel traag af te spelen

ik heb hier toevallig nog een voorbeeld gevonden van zo,n smpte ritme

de preset marsbars van de lexicon pcm 80 was bij ons ook favoriet voor onheilspellende klanken

Attachments

• trance2.mp3
    6,1 MB · Bekeken: 125
Ik ken mensen die hun zoon Roland hebben genoemd.. Wat een nerds zijn dat zeg.. :D

Back