Kurzweil PC3 LE 6 probleem

René Toetsen

Nieuwkomer
Hallo beste Forum - leden,

ik heb laatst dit apparaat (2e hands) gekocht, en stuit soms op het probleem dat (met name) de gitaargeluiden zoals de Emo Verser "achteruit" gespeeld lijken te worden. En dat geldt voor meerdere geluiden in de guitar-categorie met normaliter een wat fellere attack die dan ineens weg is.

Net of je werkt met een volumepedaal en dat pedaal intrapt. Er staat gewoon een Kurzweil sustain pedaaltje aangesloten. Als ik de synth aan- en uitzet, dan is het probleem weg. Weet iemand een ander trucje, of doe ik iets verkeerd ?

Hoop dat er een medegebruiker is die mij iets op weg zou kunnen helpen ; alvast hartelijk dank voor de aandacht !
Groeten,
René

Dag René,
Ik zou eens een OS update doen.
Er is sinds kort een versie 2.10 beschikbaar.
Stef

Je moet ook eens kijken of het gebeurd als je van bepaalde programma's overschakeld op dit programma. Het klinkt mij alsof de effecten niet goed worden ingeladen of worden afgesnoept.

hé, dat klinkt inderdaad bekend, want als ik opstart gewoon, dan zijn die presets ook gewoon. heb jij eenzelfde synth soms ? en het is pas na verloop van tijd als je overschakelt op de gitaren. vreemd, ik ga z.s.m. kijken of de OS update het verhelpt. thanx !

hé, dat klinkt inderdaad bekend, het is pas na verloop van tijd als je overschakelt op de gitaren. vreemd, ik ga z.s.m. kijken of de OS update het verhelpt. thanx !

Mocht het kunnen uitlokken, dan is het een effect probleem.
Daarmee bedoel ik dat als als het probleem zich bijna altijd voordoet als je net van dat ene programma naar het gitaar programma gaat, het zich voordoet. Metname bij songs komt dit weleens voor.

Hoeveel effecten je kunt gebruiken hangt af van hoe complex de effecten zijn.
Het kan zijn dat je dus blokken te kort komt om elk geluid van het juiste effect te voorzien.
Je kunt er echter voor zorgen dat van bepaalde geluiden het effect prioriteit hebben. Maar dat moet je wel instellen en dat is niet standaard vanaf fabriekswege gedaan bij Kurzweil (expres overigens).
Het kan dan voorkomen dat een geluid dan net dat specifieke effect verliest. En het wegvallen van een overdrive of distortion merk je wat dat betreft meteen.

Je hebt kans dat een OS update sowieso helpt, mogelijk omdat Kurzweil voor dit soort geluiden de objecten aangepast heeft.
Kijk ook eens op het Mastering V.A.S.T. forum van www.cunka.com , daar kan je heel veel gebruikers informatie vinden.

Back