Yamaha PSS380 samples

smackos

Gepokt en gemazeld
Ik heb wat samples gemaakt van mijn nieuwe Yamaha PSS380 synthesizer een osbcure 2 operator FM bak

meest drums, wat FM bassen en stringpads

Is hier te downloaden
http://www.legowelt.com/

pss380.jpg

pss3802.jpg

Ik heb een PSS met ongeveeer de zelfde controls

Ook dat rauwe overstuurde geluid als je een aantal sliders op max zet?

volgens mij zijn al die PSS'en met deze controls hetzelfde qua klank? Ik weet het eigenlijk niet hoor ik ken alleen de PSS 380. Jammer dat er geen portamento op zit maar misschien zit dat op een andere versie?

Ik heb de 470. Ik weet niet precies meer waar hij is. Maar ik vond het wel een leuke bak. Kon vroeger <1990 ook altijd uren kwijt zijn met een of ander Roland keyboard met een hoop drum & crap samples.

De Peter Piper break probeerde ik vaak na te spelen. Nu heb ik de echte Bob James plaat.

Run DMC blijft geniaal.

Hey die 470 klinkt wel anders lijkt, ook drums zijn anders...en das wel supercool dat je de drums kan spelen en "programmeren" ff eentje scoren :D

Ik ben mijn 470 gewoon kwijt. Ik gok dat hij bij mijn ex ligt. Maakt niet uit, hij was toch al een jaar of tien "geleend".

Hij gaat in ieder geval zeker over zijn nek in sommige combinaties tot een soort van D&B basslines.

Dit soort dingen zijn sowieso makkelijker als je een neger bent:

Vroeger hadden we ook een of ander Rolandje in het "muziek" lokaal in het GLE Eindhoven. Daar maakte ik ook altijd iedereen gek mee. Die Bonzai "screech" in die plaat met de tekst "sex and drugs and rock and roll? sex and drugs and house!"

----

Ahh dat was hem, de lead op 43 seconden:

Back