Synthese: hoe deze sounds (2x) te creeren

Quinty

Kacke und Schmutz
Ik hoorde laatste de bijgevoegde (stab) sounds in een track en wil deze graag nabouwen in een synth.
Op het gebied van synthese kan ik nog veel leren en ik hoop hier iets op te kunnen steken over hoe ik deze sounds kan namaken.

Het zijn duistere stab sounds.

Welke wave vorm moet ik mee starten en hoe hoor je dit?
Wat voor modulation zit er op?
Ik hoor sowieso een low pass filter *D
Qua envelope heeft de eerste sound geen attack en erg korte sustain en release.
De 2e sound heeft iets van een attack, korte sustain en korte release met reverb er overheen.

Wie kan mij verder helpen in de wondere wereld van synthese?

Attachments

• Mixdown(2).mp3
    69,4 KB · Bekeken: 111
Die eerste C mineur stack zoiezo.
Klinkt behoorlijk zaagtanderig maar ik heb moeite met de viezigheid er aan toe te voegen.
De tweede lijkt behoorlijk op de eerste, maar andere noten en natuurlijk attack.

klinkt als een chord uit goodlife, en die besmerigt en naar beneden gepitched.
de rest is gokken wat er mee is gebeurd. vaak gebeuren dit soort geluidjes per ongeluk :)

Als ik het zo hoor is het eerder een bewerkte sample dan een of andere standaard synthesizer soundje. Het lijkt, zeker bij de tweede sound dat er een of ander timestretch algoritme gebruikt is, op een "low quality" setting, je hoort een soort shattering. Dit zou je misschien ook kunnen imiteren met een delay met een vrij korte tijd en een feedback loop, en dan in een bitcrusher of zo. Hangt allemaal een beetje af van je spullen wat je zou kunnen proberen.

offfff, die shatter sample komt ergens anders vandaan

ook weer lekker int begin:

ik heb zin in een quizz geloof ik :)

Back