Dedicated DSP Kaart voor VSTi's

Breed

Bass Engineer
Bestaat er een geluidskaart die de berekeningen van VST instruments voor zijn rekening neemt? Dus zoals bij de Creamware Pulsar dat de CPU niet wordt belast, maar dan voor standaard VSTi's? Misschien dat er dan een Pentium chip op zit vastgelijmt? :D

Je bedoelt een computer in een computer of zo?

Er zijn wel PC kaarten maar lijkt me niet dat zo iets goed gaat werken.

Er zijn diverse oplossing om meerdere computers te gebruiken.

Als het andere zijn gewoon hardware kastjes (of kaarten) met eigen processoren enzo die geen VST's slikken.

Er is wel een standalone hardware apparaat dat VST's slinkt, maar da's een vermomde computer eigenlijk.

Het enige juiste antwoord op die vraag is idd nee, en het alternatief is gewooon je cpu upgraden. Lijkt me

:D Waarom zou je daar in vredesnaam een aparte geluidskaart voor willen hebben? Dan zou je idd een pentium chip op een PCI kaartje moeten gaan lijmen.
Je kunt toch gewoon je processor upgraden? Of desnoods gaan system-linken met Cubase.

Ik zou wel een dedicated CPU voor mijn CPU willen. Zo hoeft mijn CPU niets meer te doen maar wordt het allemaal uitgevoerd op die andere CPU.

Ik zou ook wel willen dat ze een hardware versie uitbrengen van mijn favoriete VSTI. Dan hoop dat daar later weer een gemodelleerde VSTI van wordt gemaakt zodat ik die op mijn dedicated CPU kan draaien, zonder dat mijn CPU daardoor belast wordt. En als ze dat nu weer in een hardware bak gieten zodat ik via USB de knoppen van de hardware bak via MIDI CC's kan aansturen en zo toch het gemak van de VSTI heb op de hardware versie van de gemodelleerde VSTI die gebasseerd is op mijn favoriet VSTI.....

Ahum....

;)

Ik zou graag ip adressen toewijzen aan mijn synths zodat deze zelf update's kunnen downloaden wanneer deze uit komen.
Daarbij wil ik dan sounds ftp-en naar mijn synths en kunnen telnetten ermee zodat ik zelf bugs kan fixen erop. En dat ik een Access Virus kan emuleren op mijn NordRack 2 ? Hee, heb jij een NordRack 2 ... Neehee... dat is een ge-emuleerde Virus ... heb ik zelf gedaan! Graag wil ik ook compilers hebben voor mijn VA-stuff zodat ik er PC van kan proggen als ik dat wil. Windows XP met draaiknoppen ... lijkt me geweldig. Dan zou ik voor de G2 Modules gaan als ik mijn PC wil upgraden zodat ik simultaan kan multiprocessen. Dit alles wil ik besturen van mijn Amiga 500, die heeft namelijk al dedicated Sound en GFX chips .. zodat de hoofd processor lekker koel blijft. Die Amiga kan ik ook emuleren op mijn NordRack 2 als ik wil, maar dat vind ik zonde. Dan heeft die Amiga niks te doen... dus .. zo ongeveer ?

geintje :)

Creamware had toch zo'n xtc kaart die waar je vsti's op kon draaien? Wel effe nakijken, want ik ben er niet helemaal zeker van.

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Creamware had toch zo'n xtc kaart die waar je vsti's op kon draaien? Wel effe nakijken, want ik ben er niet helemaal zeker van.

Dat klopt maar met deze kaart heb je wel weer met extra latency te maken ;{

en je kan er alleen creamware plugins op draaien net zoals met de tc powercore je alleen tc plugins kan draaien

Laatst gewijzigd:
Niet voor niets dat Steinberg dat VST link hardware op de markt heeft gebracht.
vsl2020
Kost wel 400€ (incl V-stack) en da's dan per systeem. En je kunt niet een VSL2020 en een andere geluidskaart samen gebruiken omdat hij maar 1 ASIO kaart tegelijkertijd aankan.
En een VSL2020 op een CPU onder de 1Ghz levert ook al snel beperkingen op. Want je hebt wel flink wat kanalen maar als je die allemaal met plugins vult dan zit die CPU al snel aan z'n max.

Want computers is wel leuk en aardig, maar je wilt toch altijd meer kunnen en er is ook niet zo'n duidelijke grens als met een hardware apparaat. Bijv een HD recorder heeft gewoon n sporen en dan heb je het gehad.

Nadeel is dat je dan met meerdere computer werkt en die ook allemaal moet besturen. Een KVM switchbox werkt dan erg praktisch bijv.

Origineel geplaatst door thegreatmuffin

XTC is eigenlijk enkel een systeem om de plugins van Creamware als VSTi's in een sequencer te draaien (zodat je niet de Creamware software zelf hoeft te gebruiken). Gewone VSTi's draaien met een DSP board kan sowieso niet, omdat ze voor CPU's geprogrammeerd zijn. (andersom kun je dus ook geen Creamware plugins op een Pentium draaien, en ook niet op Motorola's maar alleen op Sharc DSP's).

Back