Akai S-series (S6000) drumkit bouwen

jimmy

doubleplusgood
Hey,

Op mn S6000 krijg ik iets niet voor elkaar.
Ik wil een drumkit maken met een aantal samples op diverse toetsen, dus bijv:

C3 kick, C#3 snare, D3 hi hat, Eb3 crash, etc...

Nu heb ik een multi gemaakt, met bij 'part 1' een program (in dit geval een TR909 kit).
De TR909 kit/program heb ik vervolgens een aantal keygroups toegewezen, waarbij iedere keygroup zijn eigen sample heeft en zijn eigen 'toets'.

Nu werkt dit in de zin dat C3 een kick speelt, en C#3 een snare speelt, maar, helaas neemt die ook de toonhoogte mee. Ik wil dat alles gewoon op C3 toonhoogte speelt, ook al zit de sample op een andere 'toets'.

Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar krijg? Thnx.

Uit de handleiding:

USEFUL TIP TO DRUM SAMPLISTS! Sample all your drums on C3 and assign them to any key you like in the program and simply switch KEYBOARD TRACK to OFF for all keygroups. They will now play back at exactly the pitch they were sampled at. In this way, you don’t have to worry about setting notes when sampling and then trying to match them up in EDIT PROGRAM. Other non-pitched samples such as sound effects, breakbeats, drum loops, etc., can be treated the same way.

Dank je voor de reactie! Het duurde alsnog even voordat ik het daadwerkelijk vond in alle menus van de S6000. Maar met wat hulp van AKsys en daarna doorzoeken bleek het te vallen onder: Program > Keygroup > Keygroup Zones > Velo Tune > en dan een onopvallend tabje 'Kbd' die op ON of OFF kan :-)

Back