Samurai Summer

Begin met het weghalen van dat winyl effect want die stoort het een beetje. Net als bij je vorige track(s), ontbreekt de panning-stereo fx, alles klinkt "te" central.

De compositie, geluiden, etc is ERG goed. Met wat aanpassingen dan krijg je meer de italo vibe zonder extra effecten toe te voegen. Ga zo door zou zeggen!

Laatst gewijzigd:
Dan gaan we daar maar eens mee beginnen he :p
Ik ben eens wat gaan experimenteren met true stereo (2 mono-kanalen) in sequencers en leads. Dat klinkt op zich niet slecht en dat zou het hier wel goed doen. Al heeft de bas en de sequencer wel een flinke chorus...
Dankje btw :)

Laatst gewijzigd:
- te veel reverb, de boel smeert
- de vinyl sample voegt niets toe; een quasi krakende plaat maakt het echt niet authentieker
- geen goede volume balance tussen sounds, de lead sound+delay is als een te dikke klodder mayo
- het geheel klinkt wat zeurerig en niet echt uplifting en fris, mag meer afwissling in sounds hebben
Alleen mis ik het echte italodisco-effect... Heeft iemand enig idee hoe ik dat kan krijgen?
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=152837

Inderdaad veel te veel reverb voor de Italo-stijl..

Luister maar ff hiernaar:

En natuurlijk wat 'stem / zang ' erbij :D

Don't be so worry, baby
Everything has gotta be great
Why don't you try to know it
You don't tell things to forget
Or will I tell you

:dubbel:

299873_311726008843263_100000175998552_1462789_1870331795_n-300x225.jpg

minder verb meer staccato, lees ook mijn mixtips eens door.

volgens mij kan het nog wel een beetje minder hoor...
het lijkt op de een of andere manier wel of alles op de achtergrond zit of zo?

De track is nog niet geupdated, de mix die daar staat is de originele mix. Ik heb nu wat meer panning in de drumtrack, de bass is wat mij betreft voldoende gechorust en zo ook de sequencer. Ik wil alleen wel wat meer panning in de lead en de pads, maar hoe krijg ik dat goed?

M'n Bianchi en Quickmill krijgen heimwee door dit nummer. Hoog Mozerella-gehalte dus. Fijn :)
Lead mag inderdaad beter ge-ar-ti-cu-leerd klinken. Decay en release wat naar beneden schroeven?

Wel, deze versie klinkt al veel beter. Ik mis wat hoog en nog steeds het juiste balans in de mix.

Dus ga zo door, nog wat verbeteringen en je hebt het!

Klinkt al behoorlijk Italiaans al zou ik voor een strakkere, minder luie lead sound kiezen en de melodie een octaaf hoger proberen.

Joa, het is een hardware-lead (behalve de drums komt alles uit de Radias. Digitale synth, klinkt best lekker, toch?) dus die moet ik even tweaken en opnieuw inspelen. Maar ik ben een manier aan het zoeken om die lead ook wat meer stereo te geven... En dat hoog, dat kan kloppen, de equalizer staat nog niet optimaal over de main track heen

Laatst gewijzigd:
Back