Wie gebruikt er een USB hub op een Mac(book)?

Goedemorgen!

Wie gebruikt er een USB hub op een Mac(book)? Ik heb een Belkin F4U038 waar ik mijn Cubase dongle, iLok en Virus TI op aangesloten heb. Dit werkt opzich goed maar als ik een externe USB harddisk aansluit dan wordt deze niet herkend....ook niet als ik de Belkin HUB via de meegeleverde AC adapter aansluit?! Rechtstreeks op de USB port van mn Mac (en PC) werkt het wel...

Welke HUB gebruiken jullie en wat zijn de ervaringen hier mee?

Je probleem is simpel, koop een hub met voeding

Mogelijk is de voeding van dit model nog te klein, het ziet er ook vrij compact uit
Zelf al veel goedkope hubs gehad zonder probleem

Je probleem is simpel, koop een hub met voeding

Mogelijk is de voeding van dit model nog te klein, het ziet er ook vrij compact uit
Zelf al veel goedkope hubs gehad zonder probleem

deze hub heeft een voeding....

als ik een externe USB harddisk aansluit dan wordt deze niet herkend....ook niet als ik de Belkin HUB via de meegeleverde AC adapter aansluit

weke hubs heb jij goede ervaring mee?

Voor mijn Macbook gebruik ik deze:

http://www.belkin.com/IWCatProductPage.process?Product_Id=158910

Is voorzien v/e externe voeding. Virus TI zou ik overigens niet op een hub aansluiten. Heb zo ook mijn twijfels over geluidskaarten.

werkt deze ook met externe harddisks? Wat betreft de TI zou dit geen probleem moeten zijn toch? Hij werkt hier in ieder geval wel gewoon...

MOET je trouwens bij deze HUB een voeding gebruiken of is dit optioneel?

deze hub heeft een voeding....

Als je GOED leest zie je dat Rvooh denkt dat de voeding wellicht te klein is:)
Alles op je USB zuigt stroom, bij te weinig stroom werkt het niet correct.

Ik gebruik een Sitecom 7 port USB HUB artikel CN-051 link.
Nog nooit problemen gehad. Als ik meerdere apparaten aansluit gebruik ik wel de adapter voor de HUB. Maar een keyboard en dongel kan ook zonder.

gebruik je hier ook een externe USB harddisk zonder voeding?

Dat heb ik nog nooit gedaan. Gebruik altijd een HDD met voeding. Maar als je de HUB met voeding gebruikt zou het wel moeten kunnen. Kijk op de site van Sitecom of ze daar iets over zeggen.

Back