[dark ambient] joyless

fuse

Gepokt en gemazeld
Hallo allemaal,

Weer eens lekker aan het frobelen geweest.
Gebruikt Polaris,XV5080,DW8000,Cubase met een zooi softsynth.

Het is een donkere track geworden met minimalistische inslag en wat dat betreft vond ik ook niet dat hij meer nodig had.

http://huizen.dds.nl/~fuse/mp3/joyless.mp3

Mooie geluiden!

Maar waarom krijg ik nu altijd het id dat ik helemaal alleen door de zwarte eenzame oneindige ruimte zweef? Brrr dan voel ik me helemaal alleen en koud worden. =(

Het is een mooi lied, en dat is het! Maar een ding: dark ambient? Bij darkambient denk ik eerder aan Ah cama sotz, Lustmord en Brigther death now, en daarbij vergeleken is jouw lied blij, en licht verteerbaar. Desalnietemin een prima ambient track. :) Ik zou alleen de snares weghalen, en de percussie alleen met bekkens doen.

Alhoewel ik een berg Ambient heb waar je u tegen zegt vind ik deze toch een beetje zwakjes Fuse. De track vind ik veel te veel leunen op de 'strings'' die je vanaf de eerste seconde erin gooit. Daarna kabbelt het nummer een beetje verder zonder al teveel schokkende gebeurtenissen.. Begrijp me goed, het zijn mooie sounds, maar het kan allemaal wel wat boeiender IMO.

arV

What's in a name. Het is ook geen nichtentrance of wel dan? ;)

En meer variatie erin vond ik gewoon niets, hij is voor mij gewoon goed zo ook al is hij kaal.

Mooie sounds..

Wel langdraadiiiggg.......ik zat te wachten op iets...

Ik vind hem wel lekker klinken, hier zou je een hele lekkere dub van kunnen maken ... hehe .. maar dat moet je maar willen!

Heerlijke track, mooie akkoorden, sounds etc. ,ideaal om naar te luisteren bij dit weer (zo af en toe een zonnetje door de bewolking). :)

te langdradig. Nummer kan ook makkelijk in commerciele 3 minuten stijl.

snare is idd te clear op de voorgrond, en mag wat meer reverb hebben.
Verder is het inderdaad wachten op iets wat niet echt komt. (hoor wel wat spacy soundjes zachtjes naar voren komen, maar that's it).

tja wel mooie track opzich, maar had toch wat meer van je verwacht fuse :o: ; iets meer spanning of iets meer dreamy

Origineel geplaatst door Rhy
te langdradig. Nummer kan ook makkelijk in commerciele 3 minuten stijl.

snare is idd te clear op de voorgrond, en mag wat meer reverb hebben.
Verder is het inderdaad wachten op iets wat niet echt komt. (hoor wel wat spacy soundjes zachtjes naar voren komen, maar that's it).

tja wel mooie track opzich, maar had toch wat meer van je verwacht fuse :o: ; iets meer spanning of iets meer dreamy

Dit is nou ambient.

Ik vind 't een prachtige track en dat komt door de eenvoud. Geen superspannende opbouw naar allerlei climaxen maar dat hoeft ook niet. Door de mooie soundscapes straalt de track veel rust uit en dat moet zo blijven. Deze muziek is niet bedoeld om op 3FM gedraaid te worden. Ga zo door!

Groeten, Phontaq

Origineel geplaatst door Phontaq
Dit is nou ambient.

Ik vind 't een prachtige track en dat komt door de eenvoud.

..Yep ..naar een wasmachine luisteren is ook ambient....

Klinkt idd lekker ambient, mooie sounds. Compositie is niet bijzonder sterk, maar voor lekker achtergrondmuziekje is het prima.
Bass klinkt misschien iets teveel op de achtergrond; harder zetten is geen optie (te wollig geluid), misschien een iets ander geluid kiezen of flink EQ'en?

Klinkt heerlijk. Mooie sounds, lekkere trippy groove. Lekker voor s'avonds in bed, voor slapen of andere activiteiten.

Toen ik jong was luisterde ik naar' muziek uit de cosmos' een radioprogramma van de brt toen die tijd ,laatavond ,m'n eerste stappen in de elektronische muziek,dit herrinnert wel daaraan eenvoudig ,dat elektronische op je laten afgaan,minutenlang dat zweverige gevoel over je heen laten gaan,gewoon dat zuivere spirituele elektronische.

arghh

arghh

Origineel geplaatst door fuse
What's in a name. Het is ook geen nichtentrance of wel dan? ;)

Wat is in godsnaam nichtentrance???

Back