TR 707 ontvangt allen track1 via midi

RvdK

Ingeburgerd
Hallo, wie kan mij helpen met het volgende;
wanneer ik mn 707 aanstuur via ableton krijg alleen Bass Drum 1 aangestuurd.
Alle overige tracks (snare, clap, hihat etc.) worden niet getriggered op de een of
andere manier. Heb 'm reeds volledig gereset maar zonder succes.

Alle suggesties zijn zeer welkom.

Alvast dank!!

misschien ook ff vertellen hoe je deze aanstuurt? Wij kunnen niet ruiken of je iets vergeten bent natuurlijk.

Via midi in. Heb n Emagic AMT8, uitgang 7 midi channel 1. Wat ik zo gek vind is dat kick1 het wel gewoon doet.

Wellich te te simpel, maar heb je dit gechecked:

- Welke output gebruik je op de 707, main of alleen kick out?
- Staan de faders van de andere geluiden open?
- Test je ook de losse outputs?

Wellich te te simpel, maar heb je dit gechecked:

- Welke output gebruik je op de 707, main of alleen kick out?
- Staan de faders van de andere geluiden open?
- Test je ook de losse outputs?

denk het ook hij heeft de kabel in de kick gestopt in plaats van de main out.

zolang zit ik hier te jammen met de 707727 coole combi. 8)

waarom wil je eigenlijk via een daw een tr-707 aansturen met trigger... samples zijn dan toch echt veel makkelijker. ik snap dat soort dingen nooit.

Ja dat heb ik inderdaad gecheckt, zit goed. Ook phones uit geprobeerd, helaas zonder succes.

doen de sound het wel zonder midi ?

Dank voor het meedenken trouwens! Heb zelf echt even geen idee meer

is je keyboard/of daw aansturing 1 of 2 octaaf gepitcht? ik weet niet of het dan niet meer werkt. ik roep maar wat.

Kies de Track play mode, met het ritme in stilstand..
Druk tweemaal op de MïDI channel-toets terwrijl je de shift-toets ingedrukt houdt. AIle indikatieleds van de Pattern group-toetsen en de hoofd-toetsen zullen nu doven. De toetsnummers kunnen nu toegewezen worden aan de stemmen.
Druk op de Track clean-toets om bestaande instellingen uit te wissen.
Kies een drumklank en hou de corresponderende hoofd-toets ingedrukt, terwijl je een toets aan slaat op het aangekoppelde instrument.
Je kan deze keuze ongedaan maken door de toets nogmaals aan te slaan
Alle indicatie leds van de pattern group-toetsen en de
hoofd-toetsen zullen doven om aan te geven dat de toets nu aan de stemmen kunnen toegewezen kunnen worden .
druk op de Instrument/Guide-toets en de fabrieksinstelling is hersteld
Met de Enter-toets breng je deze instelling weer terug en
in het gewoon stand
Het toewijzen. van willekeurige toetsnummers aan de stemmen.
Verbind de Composer met het MDï instrument,
OUT

Laat na instelling de hoofdtoets los. Door het aanslaan van
de toets op het klavier kan je nu de gekozen drumklank beluisteren
Met de Enter-toets breng je de gekozen kombinatie in het geheugen .
Meerdere toetsnummers kunnen aan één klank toegewezen worden. Eén toets echter niet aan meerdere klanken. Bi j het instellen van een klank bij een bepaald toetsnummer, vervalt de wijziging
instelling. De stemmen vàn de composer kunnen op deze wijze toegewezen worden aan de toetsnummers

Laatst gewijzigd:
Heb je al gecontroleerd of de drumgeluiden wel geprogrammeerd staan op de oorspronkelijke MIDI-noten? Heb je al een andere MIDI-kabel of MIDI-poort van jouw interface geprobeerd?

Alle overige tracks? Voor elk drumgeluid een track aanmaken in Ableton bedoel je? Doet op je kickspoor de rest het wel?

Ik snap het trackverhaal geloof ik niet helemaal. Je hebt toch gewoon 1 kit op 1 midi-track in Ableton die naar 1 midikanaal op 1 poort uitstuurd?

Heb je al gecontroleerd of de drumgeluiden wel geprogrammeerd staan op de oorspronkelijke MIDI-noten? Heb je al een andere MIDI-kabel of MIDI-poort van jouw interface geprobeerd?

denk ook zoiets dus de snare staat op bv d -2 en de hats ook uit range

reset lijkt me tt makkelijkste
boekie erby haluh;-]

@dr. DRe, Dat was het!! Enorm bedankt man, echt super!

Back