MPC Probleem

Modular Marty

Stamgast
Nou heb ik al een tijdje een Akai MPC 2000 xL , maar ik ben er achter gekomen dat hij niet alle wav files kan lezen, soms doet hij het wel, maar meestal niet, nou sample ik alles meestal zelf , maar nu heb ik zo'n drumsample cd'tje gekregen en nu kan hij ze niet lezen, kan iemand mij helpen met dit gigantische probleem.

Thanksz

Laatst gewijzigd:
Hebben alle samples een naam van maximaal 8 tekens met .wav erachter?

Ik had even 'n MPC en die wilde samples van M'n mac niet lezen als ze geen correcte namen hadden.

OS version 1.14

Bit Rate 1411 kbps
Audio Sample Size 16 bit
Channels 2 (stereo)
Audio Sample Rate 44 khz
Audio Format PCM

en de namen hebben maximaal 8 tekens, zoals bijv. 808CLAP.wav

dus daar kan het volgens mij noet aan liggen, al weet ik niet precies welke bit rate de mpc kan hebben

Laatst gewijzigd:
Het gaat trouwens om de X-sample CD van Interface, misschien hebben ze er wel hele vage samples op gezet.

Die CD doet het bij mij prima.
Doen alle samples het niet of betreft het een enkele specifieke drumkit?

Origineel geplaatst door Modular Marty
Het gaat trouwens om de X-sample CD van Interface, misschien hebben ze er wel hele vage samples op gezet.

Had ik ook last van. Even klein stukje eraf halen en opslaan dan lukt het wel als het goed is.

Origineel geplaatst door OnAcid
Die CD doet het bij mij prima.
Doen alle samples het niet of betreft het een enkele specifieke drumkit?

Die CD doet het verder wel goed, maar als ik ze dus op Diskette zet voor in me MPC, dan leest deze ze niet.
Ik verander ook eerst de namen in "8-karaker namen" maar toch werken ze dan niet.

Jep, check die diskette effe. Lange namen geen probleem, de MPC maakt er gewoon iets korters van.
Ik gebruik v1.11.en ga niet updaten, want ik heb geen problemen. Je kan trouwens zo bekijken of
de OS pdate voor jou zin heeft. Soms is het maar 1 klein rot dingetje wat ze aangepast hebben.
Upload anders eens een sample, dan kan ik het proberen.

Nou tis me gelukt, ik heb er maar een oude DOS computer bij gehaald, een 486 wel te vertaan, en nu doen ze het prima, ik heb altijd geouwehoer met dat XP PRof. Want zelfs korte namen via de DOS modus werkte niet.
Maar nu ben ik blij :)

Bedankt voor jullie hulp.

Back