om offtopic verder te gaan:
jullie hebben echt naar niets meer geluisterd sinds daft punk he...
hebben jullie een paardebril op of zo?
die twee mensen hebben apart blijven hun ding doen, en als je luistert naar
het synthgeweld van Bangalter op zichzelf, dan zijn er zeker nog track's die helemaal
in de lijn liggen van "homework". een voorbeeld: roule boule, turbo...
een paar liedjes liggen wel meer in het verlengde van discovery zoals "so much love to give"
maar toch.
Ik raad je dan ook de cd "irreversible" aan, hoewel die zelfs nog rauwer is dan "homework",
want het was film muziek voor de gelijknamige film die... op z'n zachtst uitgedrukt
de gruwelijkste film zal zijn die geen snuff-movie is die je kunt zien of ooit zult zien.
Guy-Manuel de Homem-Christo daarentegen, ligt veel meer in de lijn van discovery met zijn
"le knight club" groepje. daar worden echt discosamples gerecycleerd op hun typische manier.
het resultaat kun je vinden in de winkel onder "wavesI" en "wavesII"
De oude daft punk heeft misschien bepaalde stromingen laten ontstaan, maar de nieuwe
even goed. hoeveel "disco nouveau" tracks zijn er niet uitgekomen sinds discovery?
vorig jaar en het jaar daarvoor enorm veel hier.
dingen die er in thuishoren zijn dus room5 met "make love tonight",
maar eerder fred falke vs allan braxe met "intro" (alias "runnin"),
demon vs heartbreaker "you are my high"
gigi d'agostino met "la passion"
en ga zo maar door.
in al die liederen kun je de link leggen naar discovery.
Het is niet verwonderlijk dat room5 uiteindelijk kritiek krijgt. ik heb de indruk dat op dit moment
er terug minder "disco nouveau" hoog scoort en te horen is,
en daarbij is het inderdaad een song die niet zo veel teweegbrengt (of toch minder dan andere),
maar daar waren we het met velen al over eens.
Om eerlijk te zijn klinkt er in mijn oren niets vals in of zo, maar je krijgt inderdaad de indruk
dat het een mindere sample is die ze hanteerden, zelfs al was het de bedoeling
dat het zo zou klinken.
these were my two cents