Goedkope sequencer

Status
Please reply by conversation.
Heb even zitten pielen, maar heb toch liever een hardware sequencertje ala de EA1 of de MonoTribe, wat een hels karwei is dat zeg via de software. Dan zijn de vaste soundpools toch wat makkelijker, wellicht kan ik eens wat van die bijwerken en daarme iets maken.

Phochos

Bij die monitribe moet je je niet teveel voorstellen van die sequenser hoor is maar 8 stapjes (of 16 met update) en hij heeft maar geheugen voor 1 pattern, en het is flink pielen met dat keyboardje. En je kan hem wel syncen maar dat gaat met een audio signaal/trigger dan moet je wel iets van een click track hebben ergens.

Bij die monitribe moet je je niet teveel voorstellen van die sequenser hoor is maar 8 stapjes (of 16 met update) en hij heeft maar geheugen voor 1 pattern, en het is flink pielen met dat keyboardje. En je kan hem wel syncen maar dat gaat met een audio signaal/trigger dan moet je wel iets van een click track hebben ergens.

Hoi Smackos,

Weet ik, heb hem al een keertje gehad, maar heb toch zoiets nodig voor de strakke begeleidingspartijen. kan natuurlijk ook wel de PSR1D met de arpeggio gebruiken ervoor. We gaan zien, van de week gaan we druk aan de gang in de studio met de opnamens en een paar video-opnamens vannuit de studio.

Phochos

Dus kan ik het beste een EA1 zien te vinden die niet duur is en die kan ik dan koppelen aan de drums van de DJX.

ik denk het ja of een Yamaha RM1X misschien? Het grote voordeel van de RM1X is wel dat het een superproffesionele polyfone sequenser is met alle toeters en bellen die je je maar kan wensen, ik ben tot nu toe geen betere hardware sequenser tegengekomen. Het vervelende van die Korg electibes blijft toch altijd dat ze niet polyfoon zijn...maar aan de andere kant het is wel ideaal voor baselines en syntriffs.

Heb je ooit een Korg Electribe EMX gehad? Das een soort van EA1 maar dan met veel meer synth parts en ook drums erin misschien is dat iets? Nog steeds wel met monofone parts (wel met chord parts maar alleen op een synthese type met saw/square/sine)...maar op een of andere manier klinkt die niet zo nat en vloeiend als een EA1

ik denk het ja of een Yamaha RM1X misschien? Het grote voordeel van de RM1X is wel dat het een superproffesionele polyfone sequenser is met alle toeters en bellen die je je maar kan wensen, ik ben tot nu toe geen betere hardware sequenser tegengekomen. Het vervelende van die Korg electibes blijft toch altijd dat ze niet polyfoon zijn...maar aan de andere kant het is wel ideaal voor baselines en syntriffs.

Heb je ooit een Korg Electribe EMX gehad? Das een soort van EA1 maar dan met veel meer synth parts en ook drums erin misschien is dat iets? Nog steeds wel met monofone parts (wel met chord parts maar alleen op een synthese type met saw/square/sine)...maar op een of andere manier klinkt die niet zo nat en vloeiend als een EA1

De Korg EM1 heb ik wel eens gehad, maar ben toch het meeste te spreken over de Korg EA1 en de Korg ER1. Inderdaad is het geluid van de EA1 tov de anderen Electribes heel vloeiend en is de EM1 inderdaad erg stoterend. De EMX heb ik nooit gehad.

Phochos

Ja, dat is zo, maar tot op heden heb ik er eigenlijk nooit iets mee gedaan, vond de soundpools altijd wel makkelijker, maar dat is natuurlijk minder leuk.
wat een instelling :erm: je wil magix dus per se met alle geweld blijven zijn als een sampletjes hamertje klop seq.

Ik heb een Korg EMX staan die je hiervoor zou kunnen gebruiken.

Status
Please reply by conversation.
Back