Ensoniq DP/2 randaarde lift, gevaarlijk?

cult45

011110111000
Ik had ontzettend veel gezeik met mn Ensoniq DP2 en brom icm de Dayner. Zodra ik een jack in de input stak (of footswitch), zonder de outputs aangesloten kreeg ik een vieze brom. Apparaat verplaatst, andere stopcontacten geprobeerd, DI met groundlift. Hielp allemaal niet.
Uiteindelijk een korte verlengkabel gepakt en de aarde losgeschroefd. opgelost..

..maar hoe gevaarlijk is dit?

Toestellen met een geleidende omkasting zonder aarde zijn gevaarlijk.

Als er een stroomdraad in aanraking komt met de omkasting klapt de zekering niet en als je deze dan aanraakt krijg je de volle lading.

Echter in moderne huizen zit er nog een beveiliging namelijk een differentieel schakelaar (aardlek schakelaar) deze bied enige bescherming tegen brand en elektrocutie ook bij toestellen zonder aarde.
Er blijft dus een klein kansje dat je een fatale opdonder krijgt.

In de real world heeft de rest van de wereld er tschijt aan, ze hebben liever een opdonder dan naar brom te moeten luisteren.

Het blijft een afrader,

Wat is de correcte oplossing dan?

:edit

overigens heeft mn Lexicon mpx100 niet eens een (fabrieks)geaarde stekker. Hoe zit het daarmee dan?

Pioneer DJM800's hebben ook geen aarde. Stom spul.

Op het werk krijg je een opflikker als je de muziek PC aan raakt door een aardlus met een andere meterkast.

HIGH VOLTAGE!

FIRE IN THE DISCO!

reet-electrixsixbodyshot.jpg

OMG.... wil je dat niet meer doen?

Maaruh, in een pop podium zwerven ook aardolie blokjes rond hoor. Ik zou er schijt aan hebben. Wel de stekker eruit als je gaat slapen.

Goed om te horen. Stroom gaat er altijd helemaal af hier.

Ik ben fokkin blij met hoe stil de dayner nu is. Met al mn effecten aan heb ik op ong -60dB een mix van machine en donkere ruis met weinig 50,150,250Hz ellende. Klinkt eigenlijk best lekker.

Back