Click in basdrums en toms

303zalig303

gebruikte oscillator
Hay,
zit met het vervelende maar logische probleem van een phaser-achtige click in men mix, clicks die je krijgt wanneer een 808bas en een lowtom samen spelen. Dit komt niet voor als je de output van de 808 neemt (door wat komt dit ? interne limiter ?). Wat doen jullie met dit probleem ?

aparte uitgang wellicht nemen. in plaats van de mix uit gang? of visa/versa :)

ja even verduidelijken ik heb het over verschillende loops in een ableton project, lees : spoor 1 basdrum met tone, spoor 2 lowtom

click click click *ai ai ai* :(

Ik heb hier eigenlijk nooit last van. Misschien loopt jouw 808 te strak... :)

Als oplossing kan je inderdaad de Toms en BD los van elkaar opnemen en die dan iets van elkaar verschuiven.
Zo neem ik meestal de 808 op.. BD losse track, Toms, RS andere track en de HH's, CY, SD, CP ook weer op een andere track. Ik neem deze tracks trouwens na elkaar op en niet simultaan. Nooit over nagedacht, zo doe ik het nou eenmaal al jaren...

P.S. De CowBell, hoe vet ik hem ook vind, gebruik ik eigenlijk nooit in ritmes..

moet je minimal gaan maken ...daar smachten ze om die clicks...

Hay,
zit met het vervelende maar logische probleem van een phaser-achtige click in men mix, clicks die je krijgt wanneer een 808bas en een lowtom samen spelen. Dit komt niet voor als je de output van de 808 neemt (door wat komt dit ? interne limiter ?). Wat doen jullie met dit probleem ?

Misschien omdat de noise dan precies gelijk loopt die in alle instrumenten zit?

Back