voice bewerken

mister.ries

Ingeburgerd
hallo,

ik heb al een paar keer gepost op dit forum, en ik lees hier regelmatig, maar ik had mezelf nog nooit echt voorgesteld, bij deze. ;)

Ik ben op het moment bezig met een paar nummers, ik heb demo's opgestuurd naar labels e.d.

als opmerking kreeg i `For vocals i suggest using some kinda program to make your voice sound low and deep“ heeft iemand hier tips voor... ik sample mijn stem via soundforge, zijn er plug/ins of iets dergelijks...

Kan me hier maar een ding bij voorstellen: Ze bedoelen dat
de stem te schril klinkt.

Hier een paar trucs om dat op te lossen:

Als je opneemt: Zet de zanger(es) dichterbij de microfoon
(flink dichtbij).
Hierdoor worden de lagere frequenties versterkt, de naam
hiervoor is het "proximity effect". Het meest duidelijk is
dit effect met condenser microfoons.

Een fout die vaak gemaakt wordt, is dat als de stem niet
goed uit de mix komt, om er maar wat extra (mid)hoog
in te draaien. Hierdoor kan de stem inderdaad te schril
worden.
In plaats van de stem te boosten in de (mid)hoog, probeer
eens een cut van een cut van een paar dB op die tracks
die de stem wegdrukken. Je cut moet dan natuurlijk gemaakt
worden rond de (mid)hoge frequenties van de stemopname.

Als het aan je stem ligt, kan je een pitchshifter/harmonizer
nemen, als send effect gebruiken, en het signaal een octaaf
lager weer terug in mixen (gebruik heel weinig van dit signaal,
of het gaat echt bedroevend klinken... maar met de juiste
mix-verhouding kan het je stem zwaarder maken).

Hoop dat dit je iets verder helpt.

Persoonlijk zou ik ze even een meeltje terugsturen, en vragen
wat ze precies bedoelen... vind het niet echt een duidelijke
verklaring van het probleem...
En voorstellen dat je een "soort programma" gebruikt om dit
te doen, duidt niet echt op erg veel engineering kennis (IMHO).

Mvg.

CoolRunning

Post eens een fragmentje...moeilijk beoordelen zo.
Ook erg lastig om goede tips te geven zonder voorbeeld.

Weet iemand hoe ik een robot voice kan maken. Ik weet dat er ooit een blauw/oranje kastje te koop was met van die schuiven erop. Weet iemand nog van wie dat ding was of weet iemand een goede vst vervanger voor dit apparaat?

Ik zie in je avatar 2 mooie access apparaten staan,heb je die of ben je alleen een fan?
Want als je die hebt hoef je geen vst te kopen,maar gewoon je vocoder van je virus gebruiken.:L

Origineel geplaatst door omc
Weet iemand hoe ik een robot voice kan maken. Ik weet dat er ooit een blauw/oranje kastje te koop was met van die schuiven erop. Weet iemand nog van wie dat ding was of weet iemand een goede vst vervanger voor dit apparaat?

Volgens mij bedoel jij een Boss vf1 - volgens mij niet de beste keus voor robotstemmetjes. Je kunt echter met elke vocoder robotstemmen maken. Veel synths (idd bv de virus) en FX (bijv cheapio zoom 1204) hebben zo'n ding aan boord. Plugins zijn er ook genoeg te vinden. bijv Orange vocoder.

Ik weet niet of je natuurlijke stemmen of bewerkte stemmen bedoelt. Over bewerkte stemmen in voorgaande posts genoeg info. Over natuurlijke: Je zult verbaasd staan over het verschil tussen een dynamische mic direct op je geluidskaart aansluiten en er een goeie mic preamp en condensator microfoon op aansluiten. Zo'n setje heb je vanaf 250 euro tot aan zo'n 5000 euro.
Ga het bekende rekensommetje maar na, in een 16 kanaalsmixer van 2000 euro zitten 16 pre-amps en nog heel veel meer dus ga maar uit van < 50 euro per pre-amp, plaats dat naast een standalone pre-amp van een eurootje of 400 en het verschil in kwaliteit wordt redelijk duidelijk...

Just in case u didnt know...

Over Mics en Pre's zul je hier ook genoeg info kunnen vinden.

Suc6

Back