kwaliteit midiport onboard

poul

Stamgast
mijn pci geluidskaart doet nogal vervelend. ik heb net een nieuwe computer en het feit dat daar een onboardgeluidskaart op zit maakt hem wat misselijk. maar nu vraag ik me af of er verschil zit tussen de midiport van mijn terratec DMX kaart, en die van mijn vortex onboard.
als dat niet uitmaakt, leg ik die andere gewoon in de kast, wel zo makkelijk.

puol

ps: heeft hier iemand ervaring met zo'n terratec dmx kaart?

heb je al geprobeerd je onboard geluidskaart in je bios van je computer uit te schakelen, als het goed is moet je dan geen problemen meer hebben. Ik zou sowieso onboards geluidskaart en midipoorten vermeiden

Re: kwaliteit midiport onboard

Origineel geplaatst door poul
mijn pci geluidskaart doet nogal vervelend. ik heb net een nieuwe computer en het feit dat daar een onboardgeluidskaart op zit maakt hem wat misselijk. maar nu vraag ik me af of er verschil zit tussen de midiport van mijn terratec DMX kaart, en die van mijn vortex onboard.
als dat niet uitmaakt, leg ik die andere gewoon in de kast, wel zo makkelijk.

puol

ps: heeft hier iemand ervaring met zo'n terratec dmx kaart?

zet gewoon je onboard geluidskaart uit in de bios

tja, daar heb ik dus al gekeken. maar ik, en vooral een vriend van mij die hem voor me gebouwd heeft en zegt er verstand van te hebben, konden de geluidskaart niet vinden in de bios... hij weet welke naam hij daar heeft en die stond er niet tussen...

maar misschien dat hij de naam dan fout had, hoe zou hij kunnen heten?

EDIT:
wat is een onboard FDC controller?

Origineel geplaatst door poul
tja, daar heb ik dus al gekeken. maar ik, en vooral een vriend van mij die hem voor me gebouwd heeft en zegt er verstand van te hebben, konden de geluidskaart niet vinden in de bios... hij weet welke naam hij daar heeft en die stond er niet tussen...

maar misschien dat hij de naam dan fout had, hoe zou hij kunnen heten?

EDIT:
wat is een onboard FDC controller?

welk moederbord heb je?

Je zou eens kunnen beginnen met de handleiding door te nemen... (ik zal nog net geen RTFM roepen), daar moet het in staan.
Zoek eens naar benamingen als Onboard Audio, of Legacy audio.

Als je onboard audio hebt, en een terratec kaart zou ik zeker de onboard uitzetten en de terretec installeren ipv de terratec in de kast leggen. Onboard kwaliteit is over het algemeen niet zo heel hoog.

Je moet idd in de bios het onboard geluid + eventueel midi/joystickpoort uitzetten. Het kan zijn dat jouw moederbord een wat minder algemene geluidschip heeft, waardoor ie in de bios een andere naam heeft, maar in de manual staat waarschijnlijk precies aangegeven waar in de bios welke optie voor is, dus met de manual er naast zou het in principe moeten lukken :)

Back