Pomona patchkabel alternatieven: Bugbrand, rapidonline, andere?

lie3vie3

Stamgast
Omdat ik niet meer dan 5 euro per patchkabel wil betalen ben ik zoek naar alternatieven voor Pomona patchkabels. Voorwaarden zijn: een degelijke kwaliteit hebben, stackable zijn en liefst beschikbaar zijn in meerdere kleuren.

In mijn zoektocht kwam ik deze Bugbrand patchkabels tegen? De pluggen en kabel zijn te verkrijgen bij rapidonline dus het zou geen probleem mogen zijn om die zelf samen te stellen.

Heeft er iemand ervaring met deze of andere kabels/connectors? Hoe verhouden ze zich tot Pomona kabels?

fluke,zelfde fabriek als pomona,zijn ietsje goedkoper denk ik
Zijn inderdaad wat goedkoper, maar op het eerste zicht enkel te verkrijgen in rood en zwart (op zich geen probleem) en onpraktische lengtes. Ik ben eigenlijk vooral op zoek naar kabels van 12 inch en minder.

banana cables

banana cables

Dat zijn behoorlijk standaard kabels. Probeer Radio Twentje in Den Haag of HEC in Delft.
Het enige irritante is dat de EU er verplicht een verende huls overheen heeft verplicht die je er af moet snijden maar voor de rest prima kabels.

Ik heb trouwens zelf ook nog een berg kabels. Als je zegt wat je nodig hebt en welke kleur dan kan ik eens kijken wat ik aan je kan verkopen.

Heiko

kabelberg

kabelberg

Een deel van mijn kabelcollectie... Meeste is Hirschmann of beter.

Heiko

Attachments

• DSC00892.JPG
    DSC00892.JPG
    117,3 KB · Bekeken: 174
Na wat rondzoeken ben ik uiteindelijk terecht gekomen bij deze kabels: link

Ik heb er enkele besteld om eens de kwaliteit uit te testen en ben er, gezien de prijs, zeer tevreden mee. Wat wel wat vervelend is, is de minimum lengte van een halve meter dus voor korte kabels moet je ergens anders zoeken.

Back