Tenshi

Ursamajor

Pompen met die Bass
On m'n Korg M50 beter te leren kennen bedacht ik me dat het een goed idee was om Tenshi eens te coveren met een eigen draai.
Op de supersaw (roland sh201) na is alles Korg M50.
Ben benieuwd naar de feedback!
Bekijk bijlage tenshi3b.mp3

Ps: Hoe werkt het als je deze mp3 met de forumspeler wil laten zien?

Laatst gewijzigd:
Tenshi is mij onbekend, maar die akkoordenprogressie in het eerste kwart van de track doet mij heel klassiek aan (als in klassieke muziek). Wat mij opvalt is dat je bass erg veel ruimte inneemt en ik mis wat mid-hoog (zeg ik dat goed zo?). Het komt wat lo-fi op me over, maar misschien komt dat door de mp3...

Omdat ik geen referentie hebt, kan ik niets zeggen over je interpretatie van het origineel, maar het geheel luistert lekker weg :okdan:.

Dat probleem met die SF player heb ik zelf ook. Daar kan ik je helaas niet mee helpen :D.

Tnx! Het origineel is het nummer Light and shadow van het album 1498 a conquest of paradise van Vangelis. Kwam ik ook pas heel recent achter.
De remix is uit 1999 van Gouryella (tiesto en Corsten).

Dat het laag wat overheerst kan ik me voorstellen. In eerste instantie is ie afgemixed op een AKG koptelefoon en een paar wharfedale speakers op een zolderkamertje dus ik ben nog druk opzoek naar de juiste instellingen om het overal beter tot zijn recht te laten komen.

Maar nogmaals bedankt, ga ik weer naar zolder! :-)

Gouryella - Tenshi is zo'n vet nummer, dat belooft wat. Je hebt de leadsound erg goed na weten te bootsen (zo op het oor issie precies gelijk), ook met het filter dat je aan het einde van iedere muzikale zin een beetje dichtdraait. Akkoorden zijn aan het einde nét iets anders dan het origineel. De open hat is overigens wel heel erg aanwezig.

Op 1:24 zakt de boel wat in omdat de kracht uit de supersaw dan wegvalt en de synth die ervoor in de plaats dat gat niet echt opvult. Die zou best wat harder kunnen. En het laag klinkt wat rommelig, eigenlijk was Dr van Lansberg zegt.

Verder best netjes gedaan!

Back